14 juni Cody / Wyoming

14 juni 2018 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag ben ik vanaf Jackson naar het plaatsje Cody gereden waar ik mijn hotel heb geboekt. Het plaatsje West Yellowstone ligt veel dichter bij Yellowstone National Park maar de kamers kosten tussen de 300 a 400 USD per nacht en dat vond ik een beetje teveel geld (zeker nu ik ook mijn baan kwijt ben geraakt). Maar voordat ik naar mijn hotel reed ben ik eerst naar Yellowstone National Park gegaan en heb de drukste bezienswaardigheid bezocht en dit is the Old Faithful Geyser die elk uur een keer uitbarst.

Vele mensen komen hier naar toe om de uitbarsting van de geyser te bekijken en ik heb ongeveer 50 minuten staan wachten (ja je moet er iets voor over hebben). Tijdens het wachten kwam ik weer 2 amerikanen tegen. Een opa uit Indiana en zijn kleindochter uit Phoenix. Hij heet opa Frank en zijn kleindochter heet Hailey. Beide houden ontzettend veel van de natuur en ze kwamen naast me staan en we hebben bijna een uur met elkaar staan praten totdat de geyser water en rook uitspuugde. Eigenlijk was het heel erg gezellig we misten alleen nog stoeltjes en wat te drinken. Ik heb heel veel over mijn studie natuur en milieu verteld en beide waren zeer geïnteresseerd. De liefde voor de natuur deelde we samen en we hebben met zijn drieën de tijd kunnen doden voor de uitbarsting. Het was alsof we elkaar al jaren kende. Na de uitbarsting gaven we elkaar een hand en wenste elkaar een fijne reis toe en misschien kom ik ze nog een x tegen in Yellowstone.

Daarna heb ik nog een aantal kleine trails gelopen voordat ik richting mijn hotel reed. Tijdens mijn reis richting Cody zag ik een ranger en mensen aan de kant staan en dit houdt in als er een ranger staat dat hij de boel in de gaten houdt want dan is er groot wildlife gespot. En dit klopte er lag een Grizzley beer heerlijk in het zonnetje te slapen. De beer was slechts 3,5 jaar oud dus nog redelijk jong en was net 2 weken geleden door zijn moeder verlaten. Ze is een jaar langer bij haar moeder gebleven wat erg ongewoon is maar de ranger denkt dat dit komt omdat de moeder 1 baby beer had verloren. Dus het kleine beertje was vrij jong overleden en de rangers weten nog steeds niet waaraan. Daardoor was moeder beer erg beschermend naar het overgebleven jong maar uiteindelijk moesten ze elkaar toch vaarwel zeggen (dit is de natuur). Grizzley beren zijn normaal gesproken erg gevaarlijk maar deze beer komt uit zichzelf te dicht bij mensen wat uiteraard niet goed is. Maar de ranger zei wacht maar als ze een volwassen grizzley is dan wil je niet bij haar in de buurt komen. Ik vond de beer er erg leuk en mooi uitzien maar toen de ranger vertelde dat ze gisteren een elk (hert) heeft opgevreten en vandaag niet zoveel honger heeft werd ik er weer even op gewezen dat je flink je afstand moet houden. Na een paar mooie foto's en film genomen te hebben ben ik richting Cody gereden. Alleen heb ik mij erg verkeken op de afstand. Cody ligt een uur vanaf de Oost ingang van Yellowstone National Park alleen de meeste bezienswaardigheden liggen aan de westkant dus het is ongeveer 2 uur rijden en dan nog 2 uur terug rijden dus dat is best wel erg pittig.

Morgenochtend zal ik in ieder geval wat eten en drinken inslaan en ben ik de hele dag in Yellowstone National Park en weer onbereikbaar.

Ik ben erg blij dat ik vandaag van zo dicht bij een Grizzley beer heb gezien en wat een prachtige dieren zijn dit.

Wordt uiteraard weer vervolgd.

1. Karel:
    15 juni 2018
    Heel bijzonder, maar toch griezelig.
  2. Johan:
    15 juni 2018
    mooi die beer en ziet er zo lief uit he en dan toch zo gevaarlijk.groetjes weer van Liesbeth en mij,en veel plezier met je verdere wandelingen.
  3. Jan Korte:
    15 juni 2018
    Weer een mooie ervaring vooral die beer en die geiser geweldig je hebt weer een prachtig stukje natuur vastgelegd heel mooi. Morgen lekker genieten in het Yelowstonepark veel plezier, groetjes