16 juni Cody / Wyoming

16 juni 2018 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

Toen ik vandaag opstond was het weer heel erg slecht. Storm en regen overheerste en ik zat te twijfelen wat ik zou doen. Zoals eerder geschreven vind ik de afstanden naar Yellowstone vanaf Cody erg tegenvallen. Het is 2 uur heen en 2 uur terug en morgen is het ook een lange rij dag dat ik besloten heb om vandaag in Cody te blijven in de hoop dat het weer zou opklaren. Einde van de middag klaarde gelukkig het weer op en heb ik een ghost town bezocht want je zit hier echt midden in het wilde westen. De winkels verkopen alleen maar western kleding cowboy hoeden, laarzen enz en ze hebben hier ook een rodeo station. Wyoming is het echte cowboy land. Hier geen American Football of Baseball maar rodeo festivals.

Cody is in 1896 gesticht door en vernoemd naar William Frederick Cody, beter bekend als Buffalo Bill. IK kan maar niet begrijpen waarom deze man een volksheld hier is want hij heeft duizenden bizons afgeslacht, hij is in mijn ogen een massamoordenaar.

In de Ghost town zijn een aantal historische gebouwen verzameld uit de wijde omgeving van Cody, op de plaats waar Cody als grensstad van het Wilde Westen ontstond. De gebouwen, meer dan 25, zijn meestal blokhutten, uit de periode tussen 1879 tot 1901. Hier kun je zien hoe men vroeger in het wilde westen leefde. Ook vind je hier vele graven en bijna iedereen werd in het Wilde Westen vermoord.

Ik zal ook nog een paar foto' s van Yellowstone erop zetten van de vorige dag.

Voor de rest heb ik helaas niet veel te melden morgen een lange rij dag voor de boeg.

Wordt uiteraard weer vervolgd.

1. Karel:
    17 juni 2018
    Toch een echt museum gezien.
  2. Jan Korte:
    17 juni 2018
    Hoi Monique jammer dat het weer je niet goed gezind was maar toch mooie en bijzondere foto's kunnen maken. Leuk hoe het uitzag in de tijd van de cowboys en indianen. En nu op naar je volgende bestemming, groetjes
  3. Johan:
    17 juni 2018
    hoi Monique mooie foto's weer en in die tijd keken ze niet naar de hoeveelheid beesten die werden afgeslacht en die op deze manier dreigden uit te sterven maar ook de Indianen werden massaal afgeslacht hoor en dat was toch wel net zo erg,fijne reis morgen en weer de groetjes van ons.