16 mei Lincoln/Nebraska

16 mei 2018 - Lincoln, Nebraska, Verenigde Staten

Vandaag een halve dag gereden en aangekomen in Lincoln de hoofdstad van Nebraska. Lincoln werd gesticht in 1856 en heette toen Lancaster. Lancaster was ontstaan vanwege de grote volksverhuizing van blanken die uit het oosten van de USA naar het westen trokken. Later kreeg het de naam Lincoln, genoemd naar president Abraham Lincoln. De reden waarom ik hier verblijf komt doordat de afstanden enorm zijn en tussen Lincoln en Scottsbluff niet veel bezienswaardigheden zijn. Het historische gedeelte van Lincoln "de Haymarket" is een wijk met oude pakhuizen en vele gezellige restaurants en is te vergelijken met de Meatpacking District in New York (voor degene die ooit in NY zijn geweest). Omdat ik niet veel tijd had vandaag heb ik dit gedeelte bezocht en heb ik de gelegenheid genomen om even lekker op het terras te relaxen. Omdat het een tussenstop is heb ik nu niet veel te melden. Morgen heb ik een lange rij dag voor de boeg (ongeveer 6 uur rijden) en vanaf overmorgen ga ik alleen nog maar de natuur in. Ik kijk er enorm naar uit.

En ja pa laat ma maar de bokkenpoten opsturen!

Wordt weer vervolgd.

1. Johan:
    17 mei 2018
    heel verstandig rust maar even en kijk uit dat je met die bokkenpoten ook niet dwars door de deur moet op een gegeven moment.
    Groetjes weer van Liesbeth en mij!
  2. Jan Korte:
    17 mei 2018
    Even lekker relaxen om de lange reis weer te gaan maken naar die mooie natuur, weer mooie foto's en herkenbaar, de bokkenpoten komen per (roei) boot naar je toe, nog een goede reis en geniet ervan, groetjes
  3. Debby:
    17 mei 2018
    Relaxen moet je ook doen hoor Mon.. mooie foto's. .En op naar morgen de natuur weer in en verder genieten van je mooie vacantie. .
  4. Linda:
    17 mei 2018
    Gelijk heb je. Dagje beetje rust is ook nodig. Op naar morgen☺
  5. Monique:
    18 mei 2018
    Dank jullie alle voor de leuke reacties.