17 juni Rapid City / S Dakota

17 juni 2018 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag heb ik een lange rit achter de rug gehad. Van Cody naar Rapid City in South Dakota duurde de rit 6 uur en 10 minuten. Maar ik heb een tussenstop gemaakt bij Devils Tower. Dit was even een half uur omrijden dus uiteindelijk heb ik vandaag 7 uur gereden. Dit was een vermoeiende dag voor mij en de komende 2 dagen kan ik rustig alles gaan bezichtigen alleen zijn de weersvoorspellingen heel erg slecht.

Maar goed de rit was erg vermoeiend niet alleen vanwege de lange afstand maar het weer was heel erg slecht onderweg. Ik had bijna de hele rit dichte mist (moest met mijn mistlampen aan rijden) en heel veel regen waardoor het zicht erg slecht was. Dan zat ik ook nog eens in een gebied waar heel veel herten de weg over rennen (helaas ook heel veel dode herten langs de weg zien liggen) dus het was oppassen geblazen.

De route ging eerst door Bighorn National Forest een prachtig natuurgebied. Zoals gezegd het weer was heel erg slecht maar desondanks heb ik toch een paar tussenstops gemaakt en foto's en filmpjes gemaakt.

Daarna ben ik naar Devils Tower gereden. Devils Tower is een grote monoliet van intrusief gesteente en is een heilige plek voor Native Americans.

In 1977 speelde Devils Tower een belangrijke rol in de film Close Encounters of the Third Kind. Deze film zal ik nooit vergeten ik vond het toen een indrukwekkende film. In de film Paul uit 2011 wordt het gelijknamige ruimtewezen opgehaald bij deze monoliet.

Eenmaal aangekomen was Devils Tower maar voor de helft zichtbaar vanwege de dichte mist. Ondanks dat ben ik toch blij dat ik het gezien heb. In het dal van Devils Tower zaten wel honderden prairie hondjes wat een leuk gezicht was dit. Ook de prairie hondjes leven net zoals de grond eekhoorns in groepen waarbij er een telkens op de wacht staat en de groep waarschuwt als er gevaar is. Ik heb dit vandaag weer van dichtbij mogen meemaken. Er was een fotografe die via de trail hun gebied binnen liep wat maakte ze een lawaai zeg. Ik heb het geprobeerd te filmen maar ik weet niet of het gelukt is.

Morgen ben ik van plan om naar Deadwood te gaan bekend van de serie Deadwood, een stadje dat toentertijd beheerst werd door de goudkoorts. Deadwood is bekend vanwege de moord op Wild Bill Hickok in 1876. Hickok ligt nog steeds in Deadwood begraven, evenals Calamity Jane en Seth Bullock. Deze personen worden tegenwoordig gezien als symbolen van het Wilde Westen. Deadwood zelf was destijds een wetteloze plaats in het Dakota-Territorium; moorden waren aan de orde van de dag en bestraffing verliep vaak niet eerlijk.

De voorspellingen voor morgen zijn zeer slecht, mist en heel veel regen en dan heeft het geen zin om de natuur in te gaan want dan wordt je zeiknat en je kunt geen foto's maken omdat de lens van de camera steeds vol met druppels zit. Als het opklaart kijk ik wel waar ik daarna naar toe ga maar het ziet er naar uit dat het dinsdag pas een beetje opknapt. Ik ben benieuwd.

Wordt weer vervolgd.

1. Karel:
    18 juni 2018
    Jammer van het slechte weer
  2. Johan:
    18 juni 2018
    jammer van het wisselvallige weer Monique,hopelijk klaart het inderdaad weer op in ieder geval veel plezier gewenst en de groetjes weer van Liesbeth en mij.
  3. Jan Korte:
    18 juni 2018
    Hoi Monique weer een lange reis achter de rug jammer van het weer, en hopelijk betere vooruitzichten dan wat er gezegd is mbt; het weer. Toch weer leuke foto's en video daarop hoor je duidelijk de wind, hopelijk heb je de komende dagen beter weer zodat je weer trails kan lopen, groetjes
  4. Inka Cavaliere:
    18 juni 2018
    Je hebt alle soorten weer meegemaakt in zeer korte tijd. Top😄