18 juni Rapid City / S Dakota

18 juni 2018 - Rapid City, South Dakota, Verenigde Staten

Het was de bedoeling dat ik vandaag de black hills, custer state park en mount rushmore zou gaan bezoeken maar het weer was zo extreem slecht dat ik mijn plannen moest veranderen. Ik vind regen niet heel erg (heb het uiteraard liever droog) maar de dichte mist verpest alles. Je ziet helemaal niks dus het heeft geen zin om iets te bezoeken. Ik ben zeer teleurgesteld want de dichte mist had ik ook al in Yellowstone National Park en het ziet ernaar uit dat dit de hele week zo blijft.

Toen ik in de lift van het hotel stond spraken twee oudere amerikanen mij aan en vroegen waar ik vandaan kwam want ze dachten dat ik uit Duitsland kwam. Ze hebben een nicht in Duitsland wonen aan de Moezel en daar zijn ze 3 jaar geleden nog geweest. Ze stelde zich voor als Al en Pat en komen uit Michigan en zijn gepensioneerd en zijn 2 weken op vakantie in eigen land. Ook zij begonnen te klagen over het slechte weer en dat je geen hand voor ogen ziet en dat ze ook twijfelde wat ze zouden gaan doen. Toen ik vertelde dat ik mijn plannen had aangepast en naar Deadwood ging leek het hun ook wel wat. Ze hadden trouwens geen idee waar Deadwood lag en dat het hier in de omgeving lag. We hebben nog een kwartiertje na staan praten en ze gaven mij een hand.

Daarna ben ik in de dichte mist naar Deadwood gereden. Zoals eerder aangegeven was Deadwood een stadje ooit opgericht tijdens de goudkoorts. Regels en weten bestonden hier toen niet en als je kop niet aanstond werd je gewoon afgeschoten. Het hele kerkhof ligt vol met mensen uit 1800 met als tekst vermoord. Dus de films over het wilde westen hebben echt bestaan en als je een goed beeld wilt hebben uit deze tijd zouden jullie eens de tv serie Deadwood van HBO moeten bekijken, waanzinnig goede serie. Ik denk dat ik de serie nog een keer ga kijken als ik thuis ben, zeker nu ik hier in Deadwood ben geweest.

Tegenwoordig is Deadwood een klein entertainment stadje met vele casino's en hotels. Ik weet niet of jullie ooit de film Dances with Wolves van Kevin Costner hebben gezien? Maar toen de film hier in South Dakota werd opgenomen raakte Kevin Costner verliefd op de mooie omgeving en kocht in Deadwood een hotel met casino. Hij had het management aan zijn broer overgedragen maar het draaide alleen maar verlies en Kevin Costner heeft het hotel nu verkocht. Kevin Costner was hier vaak te vinden.

Omdat het weer niet zo best was heb ik een bustour geboekt van een uurtje en de gids Randy vertelde met veel plezier hoe het er vroeger aan toe ging. Ik ben blij dat ik de tour had geboekt want anders was ik wel heel snel klaar geweest want Deadwood is maar een heel klein stadje. Ondanks dat heb ik toch een leuke dag gehad en ik hoop zo dat de mist morgen is verdwenen.

Wordt weer vervolgd. P.S. filmpje toevoegen ging vandaag niet internet is hier erg slecht.

1. Karel:
    Jammer
  2. Johan:
    19 juni 2018
    helaas Monique,maar wie weet knapt het toch nog wat sneller op! groetjes weer,
  3. Inka Cavaliere:
    Groetjes aan Kevin😍
  4. Jan Korte:
    19 juni 2018
    Helaas Monique de zon kan niet altijd schijnen, dat jij het net treft dit slechte weer in South Dakota maar je hebt toch prachtige dagen gehad met heel veel mooie foto's en video's weer een schitterende aanvulling voor je website. Hopelijk dat het weer je toch nog goed gezind is de komende week, groetjes