21 mei Estes Park

21 mei 2018 - Estes Park, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag klaarde het weer gelukkig op maar daar had ik helaas niks meer aan in Colorado Springs. Van 6 graden was het in ene weer 22 graden geworden dus ik ben blij dat de temperaturen weer omhoog zijn gegaan. Vandaag ben ik aangekomen in Estes Park, dit is een klein dorpje net voor de Rocky Mountains National Park. Het was normaal gesproken 2,5 uur rijden maar ik heb er een uur langer over gedaan omdat ik bewust niet de snelweg wilde nemen die me naar Denver leidt. De kleinere wegen binnendoor geeft je meer een indruk van de omgeving en ik ben blij dat ik dit gedaan heb. Wat een prachtige natuur en wat een leuke kleine dorpjes ben ik vandaag tegengekomen.

Eenmaal aangekomen in Estes Park werd ik met open armen ontvangen. Zoals eerder aangegeven de mensen zijn hier bijzonder vriendelijk en ik kreeg een zakje popcorn, fles water, een lippen balsem voor de hoogteverschillen (moest hier zo ontzettend om lachen) en uiteindelijk ook een beren spray voor het geval ik een niet al te aardige beer tegenkom.

Toen ik mijn spullen in het hotel had gelegd ben ik meteen naar de Rocky Mountains gereden. Ondanks ik hier ooit een keer eerder ben geweest (ik denk zo'n 15 jaar geleden) hadden we niet echt de tijd genomen om hier te blijven. We waren toen meer op doorreis. Maar wat ik vandaag heb gezien was adembenemend. Al die jaren dat ik in de USA kom ben ik nog nooit een moose (eland) tegengekomen maar vandaag was het meteen raak. Ik kreeg er zelfs tranen van in mijn ogen omdat ik al jaren had gehoopt een keer zo'n beest in het wild te zien. Wat zijn ze mooi en groot. Ook had ik het geluk dat ik ook een bighorn sheep en vele herten (elk) had gezien. Toevallig was er een ranger ter plaatse en vertelde mij dat de moose een mannetje is van 3,5 jaar oud en nog niet is volgroeid. Laat staan als je een volwassen mannetje tegenkomt nou daar wil je dan niet dicht in de buurt bij staan want ze kunnen toch wel gevaarlijk zijn als ze zich bedreigd voelen. Maar ik was helemaal happy eindelijk een moose gezien! De ranger vertelde mij dat hij 2 weken in Arnhem was geweest en dat hij zich helemaal thuis voelde in Nederland want de Nederlanders zijn zo vriendelijk. Ik zal voortaan mijn oranje shirt aan doen want ze houden van de Nederlanders hier ha ha.

Daarna ben ik een mooie trail gaan lopen die 9 km lang was maar vanwege de hoogteverschillen en het klimmen had ik toch wel moeite met de 9 km maar heb de trail uitgelopen en werd getrakteerd op een waterval. De geur van de dennen deed me erg goed want de enige dennen geur die ik in Nederland op doe is op het toilet.

Het lijkt misschien nu een beetje dat ik mijn verhaal erg inkort en dit is ook wel een beetje zo want helaas doet de internet het niet in mijn hotel kamer en zit ik nu in de lobby van het hotel dit verhaal te tikken. Daarom heb ik ook maar 1 filmpje geplaatst omdat het mij nu een half uur duurt om een filmpje erop te zetten vanwege de slechte internet verbinding. Op mijn kamer zit ik wat gemakkelijker en ik hoop dat het morgen is opgelost zodat ik er rustig voor kan zitten.

Maar de planning is dat ik morgenochtend de wekker op 6 uur zet en ik al voor half 8 het park in ben om veel wilde dieren te spotten. Want ze zijn meestal voor 10 uur 's ochtends of na 6 uur 's avonds aanwezig. Ik hoop morgen meerdere dieren te spotten want dat is ook een van de redenen waarom ik hier naar deze prachtige omgeving op reis ben gegaan.

Wordt weer vervolgd.

1. Ilona:
    22 mei 2018
    Indrukwekkend deze dieren Monique!
    En je ervaringen zijn weer superleuk om te lezen, dus vooral doorgaan! Hoop dat je nog veel moois gaat zien en veel leuke mensen gaat ontmoeten. xx
  2. Jan Korte:
    22 mei 2018
    Hoi Monique weer hele mooie foto's en video en je reisverslag, het weer ook beter waardoor meer van het moois kan gaan zien. ook leuk te lezen de contacten die je daar op doet met wildvreemde mensen geniet ervan op naar je volgende blog, groetjes
  3. Karel:
    22 mei 2018
    Monique er komt wel heel veel over je heen in korte tijd, maar je vermaakt je en daar gaat 't om.