24 mei Glenwoods Springs

24 mei 2018 - Grand Lake, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag heb ik weer 3,5 uur gereden naar mijn volgende bestemming Glenwoods Spring. De bedoeling was om naar Aspen te gaan maar aangezien Aspen op 2,4 km hoogte ligt en Glenwoods Springs op 1,7 km hoogte heb ik voor Glenwoods Springs gekozen. Ik ben helaas nog steeds niet in orde ik heb nog steeds heel veel last van hoogteziekte. Ik bereid me altijd goed voor en lees boeken enz maar in geen enkele boek staat over hoogteziekte. Ik kan je vertellen dat dit niet prettig is je voelt je echt beroerd. Daarom heb ik besloten vandaag om bij het zwembad te gaan relaxen (in de schaduw) want de zon was me ook teveel. Het gekke is dat je ook geen eten kunt binnenhouden alles wat je eet wordt je misselijk van. Ik had vanmorgen al bij de supermarkt een zuurstof spray gehaald (die verkopen ze hier overal dus het komt veel vaker voor) in de hoop dat mijn lichaam zich een beetje hersteld maar ik heb vandaag nog geen resultaat gemerkt. Nu hopen dat ik morgen iets beter voel. Helaas vandaag geen foto' s of leuke verhalen maar wel weer een ervaring rijker als ik vragen krijg over reizen over Colorado dat men hier rekening mee moet houden en niet denken het overkomt me niet. Ik had al gelezen dat je er niet meteen last van kan krijgen dat het meestal een paar dagen later is maar 1 ding weet ik nu ook zeker als je boven de 2,5 km komt (ik zat op 2,7) 25% van de mensen hoogteziekte krijgen en ik was helaas een van de minder gelukkigen. Ik hoop dat ik morgen leukere verhalen voor jullie heb voor mij is het helaas ook een teleurstelling want de omgeving is hier erg mooi.

Wordt weer vervolgd.

1. Karel:
    25 mei 2018
    Monique op naar betere dagen.
  2. Johan:
    25 mei 2018
    nou Monique beterschap he en rustig aan!Groetjes weer van Liesbeth en mij.
  3. Jan Korte:
    25 mei 2018
    Hou Monique niet leuk wat je is overkomen helaas, het zijn vermoeiende reizen wat je hebt gemaakt en nog gaat maken, als ik lees dat je weker s' morgens om 6 uur afgaat en je de hele dag in touw bent en naar grote hoogtes gaat in die ijle lucht dan krijg het probleem wat je nu is overkomen. Deze ervaringen kan je weer delen en evt: adviseren op je mooie website over Canada en de USA, niet alleen de prachtige reizen en trails maar ook de nadelen die je nu ondervind. Hopelijk ben je weer gauw de oude en kan je weer doen waar je zin in hebt, veel sterkte en beterschap, groetjes
  4. Inka Cavaliere:
    Arme moon. Beterschap😘
  5. Astrid Schalk:
    25 mei 2018
    Beterschap!! Hoop dat je snel weer fit bent om de reis met een glimlach te doorstaan. Ben stiekem heel jaloers op je (niet op die hoogte ziekte, maar wel op je reis en vrijheid). Xas.
  6. Monique:
    26 mei 2018
    Bedankt weer voor jullie leuke reacties, ja kan ik me voorstellen astrid want ik benijd je niet bij de ING bank en weer een reorganisatie moet ondergaan. Het liefst ga ik nu al met pensioen dus ik zoek nog sponsors om mijn reis te financieren hi hi.