04 okt Savannah

4 oktober 2019 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Vandaag ging de reis voorspoedig, we hadden gelukkig geen opstoppingen gehad en de GPS deed ook gelukkig zijn werk. Om 1 uur waren wij aangekomen in Savannah, wij probeerde in ons hotel in te checken maar de kamers waren helaas nog niet klaar. Behalve dat we iets te vroeg waren is het altijd in het weekend druk omdat de meeste Amerikanen altijd erop uit gaan. Aangezien Savannah een trekpleister is, is het hier behoorlijk druk. Ongeveer 10 jaar geleden was ik hier ook met Marcel, toen was het best wel onveilig op sommige plekken. Vandaag de dag zijn ze Savannah behoorlijk aan het opknappen en er is een gezellig stuk bij gebouwd. Ondanks wij niet ons hotel kamer in konden zijn we toch een flink stuk gaan lopen langs de River Street het gezelligste gedeelte van Savannah.

Savannah ligt in de staat Georgia, werd gesticht in 1733 en ligt aan de Savannah rivier. Savannah heeft een geschiedenis van slavernij. Boeren ontdekten dat de grond rijk was en het klimaat gunstig voor de teelt van katoen en rijst. Plantages werden opgezet en slavernij werd ingevoerd. De trans-Atlantische slavenhandel bracht veel Afro-Amerikanen naar de haven van Savannah. Met de rijkdom van katoen en rijst, bouwden inwoners weelderige huizen en kerken in de stad. Dit is nog overal te vinden in Savannah.

Nadat wij een stukje van Savannah hebben bekeken zijn wij op zoek gegaan naar een apotheek want in Stone mountain hebben de muskieten mijn moeder flink te pakken genomen. Haar hele benen zijn opgezet en de bulten hebben de grote van een pingpong bal. Degene die ons hielp bij de apotheek had even naar mijn moeder haar benen gekeken en die zag meteen dat mijn moeder een allergische reactie had. Ze heeft een creme en medicijnen gekregen en nu hopen dat de medicijnen aanslaan.

Vanavond hebben wij lekker uitgebreid gegeten aan River Street wij zaten boven op een klein balkonnetje en konden van bovenaf alles bekijken. Het uitzicht was prachtig we zagen de grote schepen binnenkomen want Savannah is echt een havenstad. Daarna hebben wij de dag afgesloten met ieder 2 cocktails. Helaas is het nog steeds extreem heet (37 graden) en we hopen echt dat de temperaturen de komende dagen iets gaat zakken. Wordt weer vervolgd.

1. Keep Smiling:
    5 oktober 2019
    Fijn dat het leuk is geweest. Pingpong ballen zijn wel groot hoor!
  2. Inka Cavaliere:
    Mooie trip!
  3. Johan:
    5 oktober 2019
    Fijn dat het nu weer meeliep vandaag en ja lekkere warme Griekse en Turkse temperaturen he en dat is ook erg warm en niet altijd prettig!veel plezier weer en groetjes.