05 okt Savannah

5 oktober 2019 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Na het ontbijt zijn we richting het historisch centrum van Savannah gelopen om de mooie pleintjes en huizen van dichtbij te bekijken. Het eerste uur hebben wij enorm genoten tot het weer in ene omsloeg. Het begon lichtjes te regenen maar na een half uur kwam het met bakken uit de hemel. Het was niet zomaar een regenbui het was alsof iemand een emmer water over je heen gooide je kon hier niet door heen lopen dus zijn we gaan schuilen. Na een half uur onder een afdak te hebben gestaan moesten wij een beslissing maken. Doorlopen of wachten tot de bui voorbij was. Ik keek even op mijn telefoon en zag op de radar dat het weer nog erger zou worden en dat het voorlopig niet zou stoppen met regenen. Omdat ik sneller loop en meer conditie heb ben ik nog naar de CVS gerend en heb ik 2 paraplu's gehaald voor mijn vader en mezelf want mijn moeder had haar paraplu bij haar. Helaas hielpen de paraplu's niet. Ik had gelukkig mijn regenjas bij me maar ook dat hielp niet zoveel regen viel er. Behalve de vele regenval ging ook letterlijk het licht uit of aan want zo donker was het geworden. De buitenverlichting ging in ene aan en we hadden het gevoel of het al nacht was geworden. Toen hebben wij besloten dat ik de auto ging halen in het hotel en dat mijn ouders onder de afdak zouden blijven wachten. Dit was ongeveer een half uur lopen in de zware regenval en onweersbuien. Er viel zoveel water dat ik op sommige plekken tot aan mijn enkels in het water stond. Eenmaal aangekomen in het hotel was ik doorweekt. De regen was zelfs door mijn regenjas gekomen, mijn schoenen waren doordrenkt en mijn rugtas met al mijn spullen erin was zeiknat. Zelfs mijn portemonnee was doordrenkt waarvan al mijn aankoop bonnetjes doorgelopen zijn en niet meer te gebruiken zijn. Toen heb ik mijn ouders opgehaald en zijn we meteen richting het hotel gereden omdat het onmogelijk was om er doorheen te lopen.

In de avonduren regende het nog steeds maar ik had een reservering gemaakt bij een lokaal restaurant the lady and sons. The lady and sons is een restaurant die local southern food serveert en aangezien ik dit eten lekker vind was ik nieuwsgierig naar dit restaurant met zijn zuidelijke gerechten. De eigenaresse van the lady and sons is Paula Deen, Paula Deen is een Amerikaanse tv- presentator en presentator van een kookprogramma. Deen woont in Savannah, Georgia , waar ze The Lady & Sons restaurant en Paula Deen's Creek House bezit en exploiteert met haar zonen. Ik had een cajun chicken pasta besteld die erg lekker was maar ongelofelijk heet door de specerijen. Ik ben het normaal gesproken wel gewend om spicey food te eten maar dit was wel te veel van het goede. Mijn ouders hadden de chicken pot pie maar achteraf had mijn moeder de verkeerde maaltijd besteld. Het leek op een soort kippen ragout maar mijn moeder is hier niet zo gek op. Mijn vader vond het eten heerlijk en ik heb ook een kookboek gekocht van het zuidelijk eten. Als ik thuis ben zal ik weer lekker zuidelijk eten maken wat ik vaker doe. Een van mijn favoriete gerechten is de louisiana kip,bonen en rijst schotel. Daar eet ik mijn vingers bij op. Ik hoop dat er soortgelijke gerechten in het kookboek staan. Maar goed ik dwaal af, helaas hebben wij niet veel kunnen zien en doen vandaag want de dag is letterlijk in het water gevallen. Zeer spijtig aangezien Savannah een van de mooiste steden is in de USA. Wordt weer vervolgd.