07 okt charleston

7 oktober 2019 - Mount Pleasant, South Carolina, Verenigde Staten

Toen wij vanmorgen opstonden regende het flink. Het plan was om 2 plantages en Charleston te bezoeken maar dit is ons niet gelukt door de zware regenval. Aangezien alle bezienswaardigheden buiten zijn en er weer veel regen viel hebben wij de plannen helaas moeten wijzigen. Uiteraard was dit weer een enorme teleurstelling want ondanks wij 2 weken prachtig weer hebben gehad is het weer omgeslagen juist in de mooiste steden van de USA (Savannah en Charleston). We hadden zo graag nog van deze 2 mooie steden willen genieten. We hopen morgen op mooier weer, tenminste als het maar droog is zijn we ook tevreden.

Door het slechte weer hadden wij besloten om naar Patriots Point te gaan slechts 3 minuten vanaf ons hotel. Patriots Point is zowel een open lucht als een overdekte museum. Hier ligt de USS Yorktown een vliegdekschip van de Amerikaanse marine gestationeerd in de Stille Oceaan tijdens de Tweede Wereldoorlog. Ze werd ook "The Fighting Lady" genoemd. Ze streed samen met de USS Lexington in de Slag in de Koraalzee (waar de USS Lexington tot zinken werd gebracht) en daarna in de Slag om Midway.

Ook was er een gedeelte over de Vietnam oorlog wat zeer indrukwekkend was. Er stonden voertuigen en helicopters opgesteld en mijn vader was ook zeer onder de indruk van al het materiaal. Daarna zijn wij het vliegdekschip in gegaan en hebben wij waar het mogelijk was foto's gemaakt want dat ging soms niet makkelijk met de zware regenval. Mijn vader had in ieder geval de dag van zijn leven.

Na ons bezoek aan Patriots Point zijn we richting hotel gegaan om ons om te kleden want we waren behoorlijk verregend. Toen hebben wij maar besloten om te gaan winkelen. Wij reden eerst door een prachtige woonwijk waarvan vele huizen al opgetuigd zijn voor Halloween. Halloween is een feestdag die valt op 31 oktober. Traditioneel wordt Halloween vooral gevierd in Ierland, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Canada. Op 31 oktober verkleden kinderen zich en bellen of kloppen als het donker wordt aan bij huizen in de buurt die versierd zijn met pompoenen en lichtjes en roepen trick or treat, waarbij de keuze wordt gegeven tussen slachtoffer van een plagerijtje worden (trick) of iets lekkers (treat, meestal snoep) geven. De bewoners geven de kinderen dan snoepjes. Dit is een beetje te vergelijken met onze sinten maarten maar hier in de USA is het echt een groot feest. De huizen die ze hier optuigen en alle pompoenen in de tuinen geeft een hele aparte sfeer. Ik zou graag een keer Halloween willen meemaken maar dan zijn wij helaas weer terug in Nederland.

Maar ik heb een vandaag eindelijk een koffer gekocht bij Marshal. Als morgen het weer goed is gaan we proberen de 2 plantages te bezoeken. Wordt weer vervolgd.

1. Keep Smiling:
    8 oktober 2019
    Als jullie maar genieten.
  2. Johan:
    8 oktober 2019
    Jammer van de regen hopelijk morgen beter en groetjes weer.