08 okt charleston

8 oktober 2019 - Mount Pleasant, South Carolina, Verenigde Staten

Vandaag was het weer gelukkig opgeklaard en hadden wij een drukke dag voor de boeg. Wij vertrokken naar Boone Hall Plantation, dit is een van de oudste werkende plantages van Amerika en verbouwt al meer dan 320 jaar gewassen. De plantage omvat een groot koloniaal plantage huis (voltooid in 1936) dat het verloren oorspronkelijke huis op de site heeft vervangen, ook vind je hier een aantal slavencabines, verschillende bloementuinen en de historische "Avenue of Oaks" een uitgestrektheid van meer dan een kilometer langs het huis met zuidelijke levende eiken aan beide zijden, oorspronkelijk geplant in 1743. Ook werd de plantage gebruikt in de film Gone with the wind en de serie North and South met Patrick Swayze.

Wij waren hier op tijd en gelukkig was het nog niet al te druk. Maar binnen een half uur werd het in ene verschrikkelijk druk, het was een invasie van Duitsers niet normaal meer. Bus ladingen vol werden de Duitsers gedropt in het mooie Boone Hall Plantation. Wij begrepen er helemaal niks van want normaal gesproken is het niet zo extreem druk hier. Wij werden er knettergek van want telkens als wij een foto wilde maken liepen die Duitsers voor je camera. Ik zei nog tegen mijn ouders oh daar heb je de Europeanen weer die het geduld niet hebben om even te wachten. Toen sprak ik met een werkgever van Boone Hall en die vertelde mij dat ze de laatste tijd overladen worden met toeristen die op de cruise schepen zitten van TUI die aanmeren in Charleston. Inderdaad met bussen worden ze hier gedropt, wij waren er rond 09.15 maar om 10.15 dropte bus nummer 12 de zoveelste Duitser. Ook hoorde wij dat de meeste Duitsers nog steeds geen Engels spreken en een Duits sprekende gids nodig hadden. Onbegrijpelijk dat de Engelse taal nog steeds niet ingeburgerd is bij de Duitsers. Wij hebben door de extreme drukte geen gebruik gemaakt van de tour maar hebben onze zelf guided tour volgemaakt en zijn snel weggegaan. Wat massa toerisme te weeg kan brengen dan is bij mij de lol er af.

Daarna zijn wij naar Magnolia Plantation and Gardens gegaan. Hier waren gelukkig minder mensen en de omgeving is ook veel groter dan Boone Hall Plantation. Magnolia Plantation and Gardens is opgericht in 1676 door de familie Drayton. Het is de oudste openbare toeristische site en heeft de oudste openbare tuinen in Amerika. Deze plantation is het mooist in het voorjaar als de Magnolia's in bloei zijn. Ondanks wij we in het najaar zijn waren de tuinen nog erg mooi. Ook de natuur met de prachtige swamps was zeer de moeite waard, bovendien zit het hier vol met alligators.

De rest van de middag hebben wij nog het laatste gedeelte van Charleston bezocht. Dit was een geweldig mooie dag en wat hou ik van de Carolina's. Op de Duitsers na is het hier niet extreem toeristisch en de natuur is adembenemend mooi. De prachtige eikenbomen de Quercus virginiana, in het Engels "Live Oak" geheten, is een van de mooiste bomen die voorkomt in het zuid-oosten van de USA. Het gunstige klimaat (sub tropisch) zorgt ervoor dat de temperaturen in de winter zeer aangenaam zijn, in hartje winter zijn de temperaturen gemiddeld 15 graden boven 0. Dit was niet de eerste keer maar zeker niet de laatste keer dat ik de Carolina's heb bezocht. Er valt hier nog zoveel te zien je raakt hier niet uitgekeken. Morgen vertrekken wij naar Wilmington in North Carolina waar ik ook zeer benieuwd naar ben. Wordt weer vervolgd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Keep Smiling:
    9 oktober 2019
    Weer leuk geweest begrijp ik.
  2. Inka Cavaliere:
    Erg mooi
  3. Johan:
    9 oktober 2019
    Hoi Monique hele mooie foto's en ja jij bent niet de enigste die mooie dingen wil zien natuurlijk ha ha,ook andere toeristen willen dat kunnen bekijken!fijne laatste dagen nog even en groetjes.
  4. Monique:
    10 oktober 2019
    Hi Johan ja dat begrijp ik ook maar het park moet gewoon een limiet op het aantal bezoekers instellen.