10 okt Richmond

10 oktober 2019 - Richmond, Virginia, Verenigde Staten

Vandaag weer vroeg opgestaan om naar onze volgende bestemming te rijden Richmond in Virginia. Het was voor ons erg koud (15 graden) want we hebben ontzettend mooi weer gehad tijdens onze vakantie, het was zelfs te heet (rond de 38 graden) dit hadden wij niet verwacht in de maand oktober. De reis duurde 4 uur en rond kwart over 2 waren wij aangekomen in Richmond. Toen ik door de stad heen reed dacht ik dit is weer zo'n stad met alleen maar kantoorgebouwen maar uiteindelijk heeft Richmond ons erg verrast. Richmond is een stad met veel geschiedenis. Gedurende de Amerikaanse Burgeroorlog was het de hoofdstad van de Geconfedereerde Staten van Amerika. Vlak voor de overgave van de Confederatie verwoestten Geconfedereerde zelf grote delen van de stad door brandstichting. Hierdoor is er veel geschiedenis verloren gegaan. Richmond telt dankzij het feit dat het de hoofdstad was van de zuidelijke staten in de Burgeroorlog vele musea en monumenten, ook vind je hier het Capitool wat boven op een heuvel stond. Dit was wel heel apart want de regering van Virginia kijkt dus over de stad heen.

Wij hebben een redelijk groot gedeelte van de stad gezien en daarna zijn we richting James river gelopen. Dit was een vrij nieuw gedeelte maar heel erg mooi opgezet. Vele komen hier om hard te lopen, fietsen of andere outdoor activiteiten. Dit mis ik wel in Nederland want ik vind dat ze te weinig mogelijkheden bieden voor mensen die graag willen hardlopen. Ook was er weer een hondenpark en iedereen liep lekker met zijn honden te wandelen. Er zijn hier hele lange prachtige trails uitgezet en als je wilt wandelen of hardlopen is dit de mooiste plek om te zijn. Op een gegeven moment zag mijn vader 2 trucks staan die hij heel graag wilde fotograferen. Maar de trucks stonden dicht bij de James river die een flinke stroming heeft. Mijn moeder en ik stonden op mijn vader te wachten maar het duurde te lang en toen ik hem wilde halen kon ik hem nergens vinden. We hebben gezocht en ik dacht verdomme hij zal toch niet in de rivier gevallen zijn en ik ben naar de rivier gelopen om hem te zoeken. Ik heb zelfs aan een vrouw gevraagd of ze een moeilijk lopende man met een blauw overhemd heeft zien lopen waarop ze zei ja dat was 15 minuten geleden. Bleek hij veel verder bij het wandelpad naar beneden gelopen te zijn terwijl mijn moeder en ik ongerust waren en hem aan het zoeken waren. Nou pa bedankt hiervoor we zijn ons rot geschrokken.

Maar goed eenmaal aangekomen bij de James River was de omgeving adembenemend mooi. De rivier heeft stroomversnellingen van klasse III en IV en je kunt hier kajakken en raften. Men heeft een enorme loopbrug gebouwd zodat twee wijken met elkaar verbonden worden. Om de hele rivier hebben ze wandelpaden gemaakt. Daarna hebben wij naar de zonsondergang gekeken. Op een gegeven moment kwam er een jonge vrouw langs met een jonge hond die zijn poten strekte en vertikte om de brug over te lopen. Ik ging een gesprek met haar aan en wat bleek de hond was inderdaad nog erg jong en hij was bang om de brug over te lopen. Nou ik ben dus niet de enige die soms bang is om een brug over te steken! Daarna hebben wij gegeten bij een Mexicaans restaurant bij ons hotel om de hoek en hebben wij de avond afgesloten met een heerlijk chicken Fajitas. Morgen vertrekken wij naar Washington DC en dit wordt onze laatste vakantie dag helaas. Het is nog niet voorbij maar we hebben een hele mooie vakantie gehad. Wordt weer vervolgd.

1. Keep Smiling:
    Jullie blijven genieten.
  2. Ilona:
    11 oktober 2019
    Wat een belevenissen weer! Geniet nog van jullie laatste dag!
    X
  3. Johan:
    11 oktober 2019
    Nou het zit er weer bijna op voor morgen nog een fijne dag en goede reis terug allemaal!groetjes!
  4. Inka Cavaliere:
    Mooi
  5. Bianca:
    11 oktober 2019
    Geniet morgen van de laatste dag! En alvast een goede vlucht 😉