21 sept New York

21 september 2019 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag begon eindelijk ons avontuur naar de USA. Het was een vermoeiende dag, op Schiphol bleek het ontzettend druk te zijn waarbij wij 1 uur in de rij hebben gestaan om onze koffers op de automatische band te zetten. De reden was dat drie van de zeven bagage banden stuk waren bij onze incheckbalie. De vlucht was rustig en uiteindelijk was de vluchtduur maar 7 uur. Eenmaal aangekomen in New York troffen wij een enorme mensen massa aan bij de douane wat natuurlijk te verwachten is in de USA. Als je de rijen mensen zag staan had je al zoiets dit kan wel 2 a 3 uur duren voordat wij voorbij de douane zijn. Wij moesten de borden D volgen, dit houdt in dat je onder de categorie goedkeuring esta valt. Daarna moesten wij in een computer allerlei gegevens invullen waarbij je een formulier uitgeprint krijgt met je foto en goedkeuring tot de USA. Gelukkig was deze rij niet al te lang en heeft het ons maar 45 minuten geduurd voordat wij door konden lopen. Eenmaal buiten stonden wij te wachten op de yellow cab, aangezien mijn ouders 2 hutkoffers mee hebben genomen waarin een lijk past moesten wij een grotere taxi hebben. Wij kregen een yellow cab met veel deuken erin en de chauffeur was een chagrijnige Indiër, ook stonk de taxi na een Indiaans restaurant en de airco werkte niet. Wij hebben met open ramen moeten rijden want het is hier 30 graden, achteraf waren wij hier blij om want de lucht in de taxi was niet te verdragen. Na een vermoeiende reisdag kwamen wij eindelijk aan in ons hotel de Washington Plaza hotel in de leuke wijk Greenwich Village (spreek uit Grenwich Village). We werden vriendelijk onthaald en gingen naar onze kamers alleen werkte de sleutel van mijn ouders hun kamer niet, althans dat dachten wij. Wat bleek, we stonden voor kamer nummer 309 terwijl dit 307 moest zijn. Na ons even opgefrist te hebben zijn we nog een uurtje door de gezellige wijk gaan lopen en hebben wij daarna buiten gegeten bij een gezellig Mexicaans restaurant "Caliente Cab" met onze favoriete maaltijd de sizzling fajita. Rond half 10 werden wij toch wel moe en zijn we naar ons hotel gegaan. Morgen gaan we het prachtige New York verkennen. Wordt vervolgd.

1. Keep Smiling:
    22 september 2019
    Monique ,je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt.
  2. Inka Cavaliere:
    22 september 2019
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen😁
  3. Debby:
    22 september 2019
    Goed verhaal Monique. Zo leuk om te lezen. Het lijkt net of ik de reis ook meemaak. 😁 Moet natuurlijk weer lachen om je komische uitspraken. Veel plezier de komende dagen op jullie USA trip.
  4. Ilona:
    22 september 2019
    Nou het is even een toestand, maar jullie zijn er!
    Genietze strakkies van het heerlijke New York! Xx
  5. Johan:
    22 september 2019
    nou na alle drukte op Schiphol en bij de douane in New York kan je nu dan eindelijk gaan beginnen aan jullie reis! veel plezier gewenst allemaal en de groetjes van Liesbeth en mij.
  6. Monique:
    23 september 2019
    Bedankt allemaal weer voor jullie reacties