22 juni La Crosse / Wisconsin

22 juni 2018 - Sioux Falls, South Dakota, Verenigde Staten

Vandaag ook weer een flinke rit achter de rug de rit duurde ook 4,5 uur. Ik ben van Sioux Falls, South Dakota naar La Crosse in Wisconsin gereden. La Crosse ligt aan de Mississipi rivier en is omringd door vele wetlands. Het is erg heuvelachtig en het ligt in een prachtige omgeving. De bedoeling was om een trail te lopen, de Granddads Bluff maar na een rit van 4,5 uur had ik geen zin meer om 20 minuten in de auto te zitten richting de trail. Daarom heb ik besloten om deze trail morgenochtend te lopen voordat ik naar Galena rij. Galena is een klein plaatsje in Ilinois en ik denk niet dat ik hier een volledige dag moet zijn. Vandaar ook deze beslissing.

Ik heb het centrum verkend maar op 2 kleine straatjes na valt er niet veel te beleven. Deze 2 straatjes is het uitgaansgebied van de jeugd. Aangezien ik Amsterdam gewend ben heb ik best wel medelijden met de jeugd hier ha ha. Daarna ben ik naar de riverside park geweest en dit was weer een heel mooi verzorgd park moet ik zeggen. De parken in de USA worden overal erg goed verzorgd en je hoeft je geen zorgen te maken als je op het gras gaat zitten dat er een grote hondendrol ergens verscholen ligt. Dit is iets anders dan in Nederland. De laatste keer dat ik door het vondelpark liep zag ik een stelletje lekker picknicken in het gras met hun rug naar het pad toe en iemand liet zijn hond uit en liet de hond lekker achter dit stelletje schijten. Ze hadden het niet eens in de gaten maar ik dacht wat een aso die man en ja dat is Nederland. In de USA heb je ook speciale hondenparken waar de honden lekker kunnen rond rennen en allerlei voorzieningen om de poep op te ruimen. Met dat betreft is het hier goed geregeld en de mensen houden zich er netjes aan.

Op een gegeven moment zag ik bij het park een buiten terras (het weer is hier lekker warm rond de 28 graden) en ik dacht na een week rot weer gehad te hebben wilde ik lekker buiten zitten. Ook had ik een keer trek in iets anders en koos een kaasplankje met fruit, pinda's enz. Alleen het kaasplankje was weer extreem groot dat een heel gezin ervan kon eten. Uiteraard kreeg ik dit niet op en heb ik voor een keer besloten om een doggybag mee te nemen en de kaas in de ijskast te zetten. Dan heb ik de komende 2 dagen nog iets lekkers te eten op mijn hotelkamer.

Ook hier zijn de mensen weer heel erg aardig en lekker relaxed. De USA bevalt mij uitstekend en nu helemaal nu het weer beter is geworden. Ook hier heeft het veel geregend de afgelopen week en hierdoor is de Mississippi rivier een beetje buiten zijn oever getreden. Dit is op de foto te zien.

Heel veel te melden heb ik niet en helaas loopt mijn vakantie bijna ten einde. Ondanks ik het erg fijn heb gehad ben ik toch ook weer blij om terug naar huis te gaan. Het is weer leuk om iedereen te zien en even weer van het Nederlandse eten te genieten. Maar als ik straks weer thuis ben dan zal ik een paar weken daarna weer de kriebels krijgen om weer te vertrekken.

Wordt weer vervolgd.

1. Karel:
    23 juni 2018
    Je bent weer duidelijk herkenbaar.
  2. Jan Korte:
    23 juni 2018
    Weer een mooie blog met mooie foto's en video, gelukkig is weer opgeknapt zodat je lekker kon gaan genieten buiten van je kaasplankje (heerlijk zag er goed uit). De laatste dagen van je vakantie zijn aangebroken nog hopelijk lekker genieten van de natuur en het weer, op naar je volgende blog, groetjes
  3. Johan:
    23 juni 2018
    een flink kaasplankje inderdaad ha ha groetjes weer en fijne dagen nog.