01 okt Asheville

1 oktober 2019 - Asheville, North Carolina, Verenigde Staten

Vandaag hadden wij een lange rit voor de boeg. De rit van Roanoke naar Asheville duurde 4,5 uur maar ik had een route uitgezocht dat wij bij een aantal stadjes zouden stoppen. Door de lange rit zette ik flink de vaart erin. Je mag op de Amerikaanse wegen 70 mile rijden (112 km) en ik reed gemiddeld 81 mile (128 km per uur). Behalve de lange rit merk je niet in de Jeep dat je zo hard rijdt. Maar goed, op een gegeven moment ging ik een heuvel over en achter de heuvel stonden 3 politie wagens naast elkaar. Ik dacht shit nu ben ik het haasje want ik reed dus met 81 mile langs deze 3 politie auto's en ja hoor een politieauto gaf gas deed zijn zwaailicht en sirene aan en ik zei tegen mijn ouders hij komt achter ons aan. Laat ik maar rustiger gaan rijden in de hoop dat hij achter een andere auto aan zat maar nee hij moest ons hebben. Ik ben meteen aan de kant gaan staan en de politieauto stond schuin achter ons. Er kwam een jonge agent uit de auto een echte rookie en die vertelde mij dat ik 11 mile te hard reed. Of ik een verklaring wilde afleggen waarom ik zo hard reed. Ja, wat moest ik zeggen ik zei officer ik reed nu eenmaal te hard want ik ben op doorreis en ik wilde snel op de plaats van bestemming zijn. Ik ga hier niet om liegen ik heb gewoon te hard gereden. Ik gaf hem wel meteen een Nederlandse politie patch en hij keek verbaasd, ik vertelde hem dat mij man bij de politie zit en ik een patch voor hem had. Hij bedankte mij maar wilde toch mijn rijbewijs, paspoort en ook het paspoort van mijn vader hebben. Ook moest ik mijn gegevens over de huurauto afgeven en hij ging vervolgens in zijn auto zitten om ons na te checken. Dit duurde ongeveer 10 minuten. Toen kwam hij terug en gaf al onze bezittingen terug. Hij vertelde mij dat hij mij geen bekeuring gaat geven omdat ik geen Amerikaanse ingezetene ben gaf mij wel een waarschuwing dat ik me aan mijn snelheid moest houden. Ik weet het niet zeker maar ik denk dat de Nederlandse politie patch ons ook wel een beetje heeft geholpen maar wij mochten gelukkig door rijden. Nou hebben mijn ouders het ook een keer meegemaakt ha ha.

Daarna zijn we richting het plaatsje Abingdon in Virginia gereden, dit moest een leuk plaatsje voorstellen maar wij vonden er niks aan. Dat was natuurlijk jammer want het heeft ons wel een uur extra gekost. Uiteindelijk zijn we naar het plaatsje Blowing Rock in North Carolina gereden en dit is een heel leuk pittoresk plaatsje. Ook had een Amerikaanse collega aan mij gevraagd of ik bij een art gallery een aantal zelf gemaakte tandenstoker houders mee wilde nemen maar de gallery had deze niet meer in hun bezit. Ook viel het ons op dat er veel mensen met leuke honden rondliepen in Blowing Rock, daar heb ik een aantal leuke foto's van kunnen maken. Tijdens onze wandeling kwamen wij Kilwin's chocolate tegen dit vind ik tegenwoordig de beste ijs en chocolade winkel van de USA. Hier hebben wij een heerlijk ijsje gegeten en zijn vervolgens naar Blowing Rock de observatie toren gegaan om de prachtige natuur te bekijken, het was wel erg mistig maar desondanks was het nog steeds prachtig. Wij hebben vandaag door Virginia en North Carolina gereden maar wat een prachtige staten zijn dit. Zoals eerder aangegeven hier tref je geen massa toerisme aan, de mensen zijn aardig en de omgeving is adembenemend mooi. Ook was het vandaag 32 graden wel te warm maar het schijnt dat het 7 graden warmer is dan normaal. Na Blowing Rock duurde de rit nog 1,5 uur naar Asheville. Wordt weer vervolgd.

1. Keep Smiling:
    2 oktober 2019
    Patch brengt geluk, daar houden we het op!
  2. Ilona:
    Leuk verhaal weer!
    En prachtig uitzicht, je zou er bijna blijven staan😊
  3. Inka Cavaliere:
    Hou go girl. Bad ass🤣🤣🤣
  4. Johan:
    2 oktober 2019
    Ha ha is toch een beetje gelukt die agent om te kopen!leuke huisjes op de foto's.groetjes weer van ons.
  5. Debby:
    Goed afgelopen zonder boete😁