30 sept roanoke

1 oktober 2019 - Salem, Virginia, Verenigde Staten

Vandaag weer vroeg uit de veren gegaan om verder te reizen. Niet voorspeld was het weer ontzettend slecht. Het kwam met bakken de hemel uit dus geen weer om er lekker op uit te gaan. Ondanks we niet mogen klagen want we hebben tot vandaag erg goed weer gehad verpest het slechte weer wel een beetje de dag. Daarom hadden wij vanmorgen besloten om even langs het huis van Patsy Cline te rijden. Voor degene die Patsy Cline niet kennen, Patsy Cline was een van de invloedrijkste countryzangeressen in de geschiedenis van de Amerikaanse popmuziek. Helaas is Patsy Cline niet oud geworden, ze kwam op dertigjarige leeftijd om het leven bij een vliegtuigongeluk in Camden, Tennessee op 5 maart 1963. Ze was onderweg terug van een optreden in Kansas City (Missouri). Een van haar bekendste liedjes was Crazy die je hier kunt beluisteren: https://www.youtube.com/watch?v=MbnrdCS57d0

Daarna zijn we even naar de best Buy gereden en heb ik een Garmin GPS gekocht voor de USA en Canada. Dan hoef ik nooit meer een GPS te huren. Vervolgens ben ik even voor mijn moeder naar Ross Dress for Less gereden waar ze een aantal mooie shirts heeft gekocht. Het was een geslaagde ochtend.

Ik heb een route samengesteld waar wij in meerdere stadjes zullen stoppen. Stadjes die allemaal een betekenis hadden in de Amerikaanse geschiedenis. Het leuke is dat je hier weinig toeristen tegenkomt en dus het echte Amerika leert kennen. Ondanks ik een Amerika kenner ben zie ik elke keer weer nieuwe en mooie plaatsen die de moeite waard zijn. Dit is dus het Amerika waar ik van hou. Maar wij zijn dus later vertrokken dan als gepland en dat was maar goed ook want het was echt noodweer, zo'n noodweer dat je tijdens het rijden niks meer kon zien.  Toen wij rond een uur of 1 aankwamen in Staunton bleef het nog even regenen. Daarna klaarde het gelukkig op. Staunton staat bekend als de geboorteplaats van Woodrow Wilson, de 28e president van de VS. Het diende tijdelijk als hoofdstad van Virginia in juni 1781, toen de regering van Richmond en Charlottesville Staunton ontvluchtten om te voorkomen dat ze door de Britten gevangen werden genomen.

Daarna zijn we naar Lexington gereden, wat een bijzonder mooi stadje is dit. Heel mooi, schoon (er ligt geen papiertje op straat) en al die mooie oude gebouwen. Jammer dat we hier niet al te lang waren maar wij hebben een hele goeie indruk gekregen van Lexington. Robert E. Lee en Thomas "Stonewall" Jackson zijn hier begraven. Het is ook de site van het enige huis dat Jackson ooit bezat, nu open voor het publiek als een museum. Robert E. Lee was generaal en vanaf 1862 opperbevelhebber van de strijdkrachten van de zuidelijke Geconfedereerde Staten van Amerika, tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog van 1861 tot 1865. Thomas Jackson was ook een Zuidelijke generaal tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog en een van de bekendste na Robert E. Lee.

Daarna zijn we naar de Natural Bridge geweest. De Natural Bridge is een geologische formatie in Virginia, bestaand uit een natuurlijke boog van 66 meter hoog. Wij kwamen hier pas aan rond half 5 (park is tot 7 uur open) en er waren bijna geen mensen meer wat ik een verademing vind. Mijn ouders en ik liepen daar met ongeveer 7 andere mensen en daardoor hebben wij ook mooie foto's kunnen maken. Toen ik hier in de natuur liep en alleen maar de krekels en de kleine watervallen hoorde kwam ik weer tot rust. Zo ontzettend veel mooie natuur om ons heen en ik kon weer goed ademen (ik heb erg veel last van astma in Nederland door slechte leefomgeving) en ik kon de natuur ruiken. Jammer dat we hier niet de hele dag waren maar ik ben blij dat ik hier weer ben geweest (voor mij 2de keer). Ik heb het wel eens eerder gezegd maar ik ben ontzettend onder de indruk van de staat Virginia, veel mooie natuur, vriendelijke mensen, heel veel geschiedenis en geen massa toerisme. Een staat waar nog heel veel te ontdekken valt. Wordt weer vervolgd.

1. Ilona:
    1 oktober 2019
    Jammer van het mooie weer, maar evengoed weer veel moois gezien Monique! En die Garmin is binnen😃
  2. Ilona:
    1 oktober 2019
    Haha jammer van het slechte weer natuurlijk😂
  3. Johan:
    mooie brug hoor,groetjes weer
  4. Keep Smiling:
    1 oktober 2019
    Monique weer een mooi verhaal. Ik leer toch van je!