03 okt Stone Mountain

3 oktober 2019 - Stone Mountain, Georgia, Verenigde Staten

Vandaag heb ik getwijfeld om een reisblog te maken, reden is dat wij niet zo een leuke dag hebben gehad. Het begon vanmorgen al met mijn koffer die ik niet meer open kreeg. Alles geprobeerd maar het lukte niet. Nee, ik ben mijn cijfer code niet vergeten en heb ook niks verkeerds ingevuld de koffer ging gewoon niet meer open. Maar goed ik dacht ik zoek het wel op internet op en fix het vanavond wel. Dit in mijn gedachte gingen we op weg naar de volgende bestemming Stone Mountain. Ik had eerst een route uitgezocht die door de bergen leidt en we zouden dan bij 2 plaatsjes stoppen. Maar toen ik op google maps keek en zag dat het een éénbaans weg was met stoplichten had ik zoiets deze reis duurt 7 uur en komen we pas in de avonduren aan. Dus had ik besloten om gewoon de snelweg te nemen zodat wij rond 2 uur in Stone Mountain in de staat Georgia zouden arriveren.

Tijdens onze reis zag ik ook in het dashboard het aantal fahrenheit steeds hoger worden, op een gegeven moment stond het aantal fahrenheit op 101 dat is rond de 39 graden. Ik dacht ik lees het verkeerd maar toen ik de auto uitliep bij een tankbeurt was de hitte niet te verduren. Ik kan me niet herinneren dat het zo extreem heet is geweest, de luchtvochtigheid is extreem hoog hier in Georgia het leek wel alsof we in een sauna zaten. Het was te heet om dingen te ondernemen. Maar goed ondertussen op weg naar Stone Mountain zag ik op mijn GPS dat de kilometer / mile teller maar niet omlaag ging. Dat vond ik vreemd en op een gegeven moment zag ik zelfs dat we richting het noorden gingen terwijl wij juist naar het zuiden moesten rijden. Op de een of andere manier deed de GPS raar en stuurde ons in de verkeerde richting waardoor wij 2 uur langer in de auto hebben gezeten. In plaats van 4 uur rijden hebben wij 6 uur gereden om in Stone Mountain te komen.

Eindelijk aangekomen in Stone Mountain was het al 4 uur geweest, de attracties die open waren gingen al om 5 uur dicht dus we konden niet meer veel ondernemen. Ik ben hier goed ziek van want ik wilde veel leuke dingen doen maar desondanks waren er ook veel attracties dicht omdat het laagseizoen is. Wat wel leuk was om te zien is dat ze het hele park aan het optuigen zijn voor Halloween, overal zag je pompoenen en allerlei Halloween poppen. Dit sfeertje is wel bijzonder want dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Daarna zijn we naar de granieten berg gegaan waar de zuidelijke presidenten uit de burgeroorlog uitgehouwen zijn. Dit kun je een beetje vergelijken met Mount Rushmore in het noorden van de USA waar 4 president hoofden zijn uitgehouwen. Maar de berg is een bas-reliëf dat de drie Zuidelijke leiders tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog weergeeft: president Jefferson Davis en de generaals Thomas Jackson en Robert E. Lee. (hier op de foto). Ook hebben wij een oude molen en een overdekte brug bezocht en toen was helaas onze dag al om. Tijdens onze een kleine wandeling werden wij lek gestoken door de muskieten en mijn ouders hun benen zitten vol met bulten. De lange autorit, hitte en de muskieten hebben ervoor gezorgd dat we niet zo een lekkere dag hebben gehad. Ook heb ik vanavond 2 uur geprobeerd mijn koffer open te krijgen door middel van allerlei informatie op internet te vinden en youtube filmpjes te bekijken maar zonder resultaat. Ik las zelfs op een forum dat vele mensen die een Samsonite koffer hebben gekocht precies hetzelfde probleem hadden. Al mijn spullen zaten erin en ik had deze spullen nodig. Mijn vader en ik hebben helaas mijn koffer moeten slopen (dit duurde 2 uur) en we moeten deze vakantie op zoek gaan naar een nieuwe koffer. De dag begon niet goed en eindigde niet goed ik hoop dat morgen een betere dag zal zijn. Als ik terug ben in Nederland zal ik wel ik ieder geval een klacht indienen bij Samsonite want een koffer die in ene niet meer open gaat kan echt niet. wordt weer vervolgd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Keep Smiling:
    4 oktober 2019
    Monique wat een gebeurtenissen weer!
  2. Debby:
    4 oktober 2019
    O Mon wat een dag. Even een dippie.. Maar je hebt toch maar weer een goed verslag geschreven van de dag. Morgen gaat alles weer beter.
  3. Johan:
    4 oktober 2019
    wat een ellende allemaal maar je hebt wel een paar mooie foto's gemaakt!groetjes weer van Liesbeth en mij.
  4. Inka Cavaliere:
    Pompoenen zijn echt leuk😁