04 juni Springdale / Utah

4 juni 2018 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Vandaag de wekker gezet om 6 uur om op tijd in het National Park te zijn maar ik schrok me een beetje rot van de extreme drukte. Ik was dus voor 8 uur in het park maar de parkeerplaatsen waren al vol. Niet dat ik er last van had want ik kon vanaf het hotel lopen maar ik heb een uur in de rij moeten staan om de shuttlebus te nemen.

Ik had een avond van te voren al waterschoenen, bergschoenen en een stok gehuurd voor de narrow, de trail die door het water loopt. Eenmaal aangekomen stapte de meeste mensen uit want deze trail is erg in trek. En inderdaad de trail was helaas ook erg druk dus de foto's die ik heb gemaakt zijn vaak niet zonder mensen erop.

Maar Zion National Park is het drukst bezochte park van Utah met ongeveer 5 miljoen bezoekers per jaar. Het park bestaat uit hoge plateaus die worden doorsneden door Canyons. Het is een ontzettend mooi park en ik was behoorlijk onder de indruk. Ik denk wel dat ik dit een van de mooiste parken vind tot nu toe. Om 9 uur was ik aangekomen op de trail de narrow en om half 5 was ik pas uitgelopen. Ondanks ik maar 15 km had gelopen was de trail zwaar want je loopt door het water over gladde stenen (vandaar de stok) en een gedeelte ging ook nog door het zand. Mijn benen kunnen nu even niet meer ik heb echt heel veel gelopen. Ik denk dat ik hooguit maar een half uurtje pauze heb gehad de rest heb ik alleen maar gelopen (7 uur lang).

Onderweg kwam ik een amerikaanse tegen met haar engelse man en die waren ook geschrokken van de drukte. Ze woont met haar man in Londen (haar man heeft daar een goede baan) en elk jaar gaan ze naar Zion National Park maar meestal in maart. Dit jaar konden ze alleen op dit tijdstip maar ze zeiden we gaan nooit meer in deze periode het is veel te druk voor ons.

Tijdens mijn terugreis (dus het einde van mijn trail) had ik een botsing met een slang. Ik schrok me rot want in ene was die slang daar. Ik ben rustig naar achteren gelopen en heb toch nog een foto van hem kunnen maken. De rangers hadden me al verteld dat een jonge ratelslang erg agressief is agressiever dan een volwassen ratelslang. Nu weet ik niet of het een ratelslang was maar je moet er zeker niet door gebeten worden.

Ondanks de drukte heb ik toch een hele mooie dag gehad en prachtige foto's gemaakt. Morgen ga ik nog een trail lopen alleen weet ik nog niet welke. Hangt ervan af of mijn benen morgen nog kunnen lopen.

Voor de rest heb ik niet heel veel te melden ik ben lekker de hele dag buiten geweest en heb een hele leuke dag gehad.

Wordt weer vervolgd.

1. Johan:
    5 juni 2018
    hoi Monique leuke ervaring he zo lekker lopen door het water en de prachtige natuur,mooie foto's en jij staat er ook weer leuk op fijne reis verder en groetjes weer van Liesbeth en mij!
  2. Jan Korte:
    5 juni 2018
    Hoi Monique weer een mooie en bijzondere reis achter de rug door het water en weer mooie foto's en video gemaakt. Bijzonder die slang pal voor je voeten je zal er maar optrappen wat is de reactie van zo'n beest, voor jou was het weer een hele mooie en geslaagde dag geweest en je hebt ervan genoten daar kom je voor, nog hele fijne en mooie dagen, groetjes