05 juni Springdale / Utah

5 juni 2018 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Vandaag had ik besloten om eind van de middag de trail te gaan lopen om zo de bulk toeristen te vermijden. Ik ben lekker een keer later opgestaan (half 9) en heb een heerlijk uitgebreid ontbijt genomen buiten op het terras. Het ontbijt was zeer goed ik had een omelet met allerlei groentes er door heen. Ik had dit even nodig want ondanks ik geniet van deze reis is het best wel haasje repje en soms een rustige dag inplannen is ook wel eens heerlijk. Na het ontbijt ben ik naar het hotel zwembad gegaan en onder een parasol gaan liggen met mijn leerboek duurzaam toerisme.

Bij het zwembad kwam ik Amerikaanse toeristen tegen dus ik was niet de enige en we raakte in gesprek. Een echtpaar met 4 kinderen uit Tennessee waren net zoals ik bewust bij het zwembad gaan zitten want ook zij vonden het waanzin om minstens een uur in de rij te gaan staan om met de shuttle het park in te kunnen. Ze hadden dit nog nooit meegemaakt. Een ander stel met 2 kinderen kwamen uit de staat Washington en vertelde precies hetzelfde. Ze waren hier vorig jaar in maart geweest en het was zo heerlijk rustig. Nu ze een weekje met de kinderen op reis zijn (Las Vegas en Zion NP) konden ze ook niet geloven hoe extreem druk het is. Ook zij gingen einde dag de trails lopen als het rustiger was. Dus ik ben niet de enige die dit vind. Ook zij klaagde over de bussen met de Aziatische toeristen, het stel uit Washington zei het zijn er zo veel tegelijk en als je zo'n bus voor je treft ben je de sigaar want dan kun je lang wachten.

Toen ik buiten zat te ontbijten en heerlijk van de rust genoot heb ik de bussen geteld er kwamen elf bussen met Aziaten voorbij en er gaan zo'n 50 man in een bus. Dus reken maar uit diezelfde mensen moeten ook met dezelfde shuttlebussen mee. Maar het zijn niet alleen Aziaten het lijkt wel of half Duitsland is leeggelopen. Ik hoor niks anders dan Duits.

Als natuurliefhebber heb je maar een doel voor ogen en dat is heerlijk wandelen in de natuur en genieten van de natuurschoon en de wildlife om je heen en de rust die op je afkomt. De rest hoef ik niet uit te leggen. Maar nog even voor de duidelijkheid voor de mensen die mijn blog lezen en nog naar de USA gaan! Laat het je niet afschrikken het is alleen in de Nationale Parken zo. De rest van jullie reis zal je dit niet ervaren want de eerste 2 weken dat ik in de USA was heb ik dit niet zo ervaren omdat ik ook naar de minder toeristische plekken ben geweest.

Einde dag heb ik dus een trail gelopen en ik had gelijk. Ik hoefte dit keer niet in een rij te staan en ik kon meteen de shuttlebus nemen. Alleen dit ben ik niet gewend in de USA deze shuttlebussen hebben geen airco (i.v.m. duurzaamheid waar ik me uiteraard in kan vinden) alleen in deze temperaturen is het niet zo verstandig. Ik heb daarom vandaag maar één trail gelopen want ik ben afgehaakt vanwege de extreme hitte. Het is vandaag 42 graden en met dit soort temperaturen moet je je niet al teveel inspannen. Dus de die hard die ik normaal gesproken ben heeft vandaag water bij de wijn moeten doen want deze hitte is niet vol te houden.

Zion National Park ligt trouwens in een woestijn vandaar dat het normaal is dat het zo heet is. Tussen juli en augustus wordt het hier zelfs tussen de 45 en 48 graden nou dan ben ik blij dat ik niet in die periode hier ben. Ondanks dat heb ik toch een fijne maar ook relaxte dag gehad. Morgen rij ik naar Bryce Canyon en als het goed is is het daar een aantal graden koeler.

Wordt weer vervolgd.

1. Karel:
    6 juni 2018
    Ja Monique het blijkt, dat meer mensen willen genieten.
  2. Johan:
    6 juni 2018
    hoi Monique valt mee hoor bij het Anna Frankhuis staan vaak nog meer mensen te wachten,maar ja jij bent natuurlijk niet de enigste die die reis maakt.groetjes weer van ons.
  3. Jan Korte:
    6 juni 2018
    Hoi Monique weer een ervaring rijker mbt: toeristen die het zelfde willen als jij in de natuur in zijn en genieten. De Aziaten kom je overal tegen ze komen met busladingen aan voor hooguit twee tot drie uur om snel weer naar een andere plek te gaan zoals in Amsterdam en Zaanse Schans. Je hebt toch weer kunnen genieten op naar je volgende bestemming, groetjes