08 juni Park City / Utah

8 juni 2018 - Park City, Utah, Verenigde Staten

Zoals eerder aangegeven rij ik nu naar het noorden van de USA. Op een paar dagen na wil ik niet langer dan 4 uur achter elkaar rijden en heb daarom besloten om in Park City te overnachten. De rit vanaf Panquitch naar park City duurde 4 uur. Een andere optie zou Salt Lake City zijn (de hoofdstad van de mormonen) maar aangezien ik daar al ben geweest en de stad niet zo bijzonder vond (behalve de mormonen kerk) wilde ik een keer wat anders zien.

Behalve dat 's winters Park City een favoriete winterbestemming is is Park City ook de hoofdlocatie van het Sundance Film Festival. Het Sundance Film Festival is het grootste Amerikaanse filmfestival voor de onafhankelijke film dat jaarlijks plaatsvindt in januari. Acteur Robert Redford speelde een belangrijke rol in het voortbestaan en het bekend worden van het filmfestival.

Deze plek is niet erg bekend bij Europeanen en ik ben er vandaag ook geen één tegengekomen. De sfeer is erg gemoedelijk en het stadje ziet er zeer verzorgd uit. Park City is absoluut een aanrader en ik ben erg benieuwd hoe dit eruit ziet als er een pak sneeuw ligt. Vanmiddag heb ik eerst even lekker geluncht op een patio, dit zijn terrasjes met een afdakje boven je hoofd die ze patio noemen. Na de lunch ben ik Park City gaan verkennen en voor het eerst in deze vakantie ben ik lekker gaan winkelen en heb ik een korte broek gekocht.

Tijdens mijn wandeling sprong er een vrij jonge labradoodle tegen me op. Dit is een hond die gekruist is met een poedel en een labrador retriever en ik ben gek op deze honden (alle honden) maar ik heb echt een zwak voor de doodle. De man die bij de doodle hoorde wachtte op zijn vrouw die in een winkel stond en hij vertelde mij dat zijn doodle erg verlegen is en nooit zomaar mensen aanhaalt en het was zeer bijzonder dat hij tegen mij opsprong. Ik vertelde hem dat ik dit vaker heb en dat ik ook in Nederland heel vaak rustig op een bankje zit en dan in ene een hond op mijn schoot springt. Waarom ze het doen ik heb geen idee maar ik zeg altijd ik ben goed volk.

Maar we raakte in gesprek en hij heette Bob en zijn vrouw heette Maggie en komen uit San Francisco. Toen ik zei dat ik uit Amsterdam kwam hadden ze toch een aantal vragen want volgend jaar gaan ze 12 dagen een tour door Italië doen. Ze willen dan een tussenstop maken op schiphol en 3 dagen Amsterdam en omgeving aandoen. Dus ik had ze wat tips gegeven en ze zouden op internet de tips gaan googelen. Ik vroeg meteen aan Bob en Maggie of er slechte wijken zijn in San Francisco en op zich valt het allemaal mee maar de wijk Tenderlion moet je vermijden. Dus Marion google deze wijk even en probeer hier niet te komen! De politie die verantwoordelijk is voor deze wijk krijgen zelfs een extra risico toeslag dus dit geeft al aan dat je niet in deze wijk moet komen als toerist zijnde. We hebben denk ik een klein half uurtje met elkaar staan praten en toen gaven ze mij een hand en bedankte mij voor het fijne gesprek.

Toen was de dag al bijna om en ben ik naar mijn hotel gegaan. Morgen vertrek ik naar Idaho waar ik nooit ben geweest en ik ben uiteraard zeer benieuwd.

Wordt weer vervolgd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jan Korte:
    9 juni 2018
    Hoi Monique je hebt er een rustige dag van gemaakt, lekker even het stadje verkend en ook weer leuke foto's gemaakt. Op naar je volgende bestemming, groetjes
  2. Johan:
    9 juni 2018
    nou Monique nou een rustige dag gehad dus is ook wel een keer lekker he,goede reis verder en groetjes van ons.
  3. Karel:
    9 juni 2018
    Woef woef altijd leuk weten we,