18 mei Scottsbluff NM

18 mei 2018 - Scottsbluff, Nebraska, Verenigde Staten

Vandaag ben ik naar Scottsbluff National Monument geweest en ben de hele dag lekker buiten geweest. Het weer was half om half maar gelukkig geen regen of onweersbuien zoals voorspeld. Voordat ik naar het National Monument ging ben ik eerst gaan tanken want in het park zelf is er gelukkig geen benzine station. Ik kwam bij een tankstation alsof de tijd stil was blijven staan, het was nog een tankstation uit de jaren 60 en tijdens het tanken galmde Elvis Presley en Lloyd Price met Stagger Lee uit de boxen.

Eenmaal aangekomen heb ik 15 km aan trails gelopen, ik dacht dat het park groter zou zijn maar dit was helaas niet het geval. Een halve dag is ruim voldoende om Scottsbluff National Monument te bezoeken, ondanks dat ben ik toch de hele dag op pad geweest. Bij het uitkijkpunt was ik even gaan zitten om van het uitzicht te genieten.

Toen ontmoette ik Leroy en Jane twee Amerikanen uit San Diego. We raakte in gesprek en hebben samen lekker op het bankje gezeten en onze verhalen gedeeld. Ze hadden in hun familie en vriendenkring veel mensen zien wegvallen en dat waren ook voornamelijk mensen die net gepensioneerd waren en van het leven wilde gaan genieten. Dit had zoveel indruk op ze gemaakt dat ze beide hebben besloten om vervroegd met pensioen te gaan. Leroy was leraar en Jane werkte voor de rechtbank. Ze zijn op hun 57ste gestopt en hebben hun grote huis ingeruild voor een kleiner en goedkoper huis. Jane zei wat moet je met een groot huis we willen genieten van het leven nu we nog gezond en mobiel zijn. Ze zijn nu aan hun 2 maandse reis begonnen, ze hebben hun tent bij zich en soms slapen ze in hotels en ze vinden het een groot avontuur. Ze hadden nog nooit de tijd gehad om lang te reizen. En het leuke is dat de reis die ik nu maak erg op hun reis lijkt. Dus ik vroeg aan ze hoe kunnen jullie dit dan bekostigen waarop ze zeiden dat ze vanaf hun 57ste 60% van hun laatste salaris uitgekeerd krijgen en dit blijft zo. Door anders te gaan leven kunnen ze het makkelijk opbrengen en ze genieten enorm van hun vrijheid en het leven. Iedereen verklaarde ze voor gek maar ze hebben gekozen om hun hart te volgen. Ik gaf ze groot gelijk en wij beide waren het erover eens dat vele mensen een gevangen van zichzelf zijn en hun hart niet durven te volgen. Bij het afscheid kreeg ik 2 enorme warme knuffels alsof we elkaar al jaren kende wat een bijzondere mensen waren dit.

Morgen is het ongeveer 4 uur rijden naar Colorado Springs in Colorado. Ik ben erg benieuwd want de natuur wordt alleen maar mooier. Wordt weer vervolgd.

1. Monique:
    19 mei 2018
    Bedankt voor de leuke reacties weer.
  2. Karel:
    19 mei 2018
    Je hebt je best weer gedaan, begrijp ik.
  3. Jan Korte:
    19 mei 2018
    Weer een mooi reisverslag met mooie foto's en video je hebt een flinke wandeling gemaakt 15 km, je zakt nu af naar Colorado Springs in Colorado (The Centennial State) met Denver als hun hoofdstad. Wij wensen je een goede reis en geniet van al dat moois wat daar te zien is, groetjes
  4. Inka Cavaliere:
    19 mei 2018
    Je kent me Monique. Maar ik geniet echt van je verhalen. Had het niet verwacht van mezelf. Ben echt trots op je!!!🤩
  5. Johan:
    19 mei 2018
    vind het knap dat je die wandelingen in je entje maakt,veel plezier met het vervolg van je reis.

Groetjes weer van Liesbeth en mij!
  6. Debby:
    19 mei 2018
    Weer zo een mooi reisverslag. Ik denk dat je roeping hebt gemist. Dit is jouw ding
    I.p.v. die stomme bank slechts die jaren... . Wat leuk dat je zulke bijzondere mensen ontmoet. Heerlijk...Verder genieten. ..
  7. Linda:
    19 mei 2018
    Respect monique voor wat je doet en verteld..super leuk👍i.d genieten ..doen wat je wilt doen.
    Wordt gewoon blij van je verhaal over die 2 Amerikanen.. fantasties toch dat ze dit durfde..
    Nou op naar je volgende locatie...
  8. Jan Korte:
    19 mei 2018
    Monique je bericht ontvangen, mijn telefoon doet niets meer wij kunnen niet terug mailen, groetjes
  9. Monique:
    20 mei 2018
    Bedankt weer allemaal, pa ik heb de boodschap begrepen maar probeer het te fixen.