21 juni Sioux Falls / S Dakota

21 juni 2018 - Badlands National Park, Verenigde Staten

Zoals eerder aangegeven heb ik vandaag een lange rit achter de rug. Ik heb mijn hotel in Sioux Falls geboekt puur als tussenstop. Toen ik het adres intikte op mijn GPS dacht ik google maps heeft een verkeerde berekening gemaakt mijn reis duurt een uur langer. Hoe stom kan ik zijn want ik rij naar het oosten en het is hier nu 7 uur tijdsverschil met Nederland. Dus ik kwam inderdaad een uur later aan op mijn plaats van bestemming.

Tijdens mijn reis naar Sioux Falls heb ik een tussenstop gemaakt in 1880 town. Dit is een oud western stadje en hier staan ook een aantal gebouwen die ooit gebruikt zijn op de filmset Dances with Wolves met Kevin Costner. De rest van de gebouwen zijn orgineel en het is leuk om te zien hoe men vroeger geleefd heeft in het wilde westen.

Eenmaal aangekomen in Sioux Falls om half 4 ben ik naar de watervallen gegaan waaraan dit stadje zijn naam te danken heeft. De watervallen liggen in het stadspark en het is erg mooi onderhouden. Uiteraard kwam ik weer met 2 Amerikanen in gesprek beide leerkrachten. De man was gepensioneerd en zijn vrouw was iets jonger en moest nog een paar jaartjes maar ze gaan lekker allemaal op hun 62ste met pensioen in de USA. Ik raakte in gesprek door hun hond. Ik vond hun hond zo mooi en vroeg of ik de hond mocht aaien en zo raakte we in gesprek. Toen ik vertelde dat ik uit Amsterdam kwam waren ze laaiend enthousiast want ze waren vorige jaar 3 dagen in Nederland geweest.

Ze hadden een rondreis door Europa gemaakt en zijn naar Budapest, Wenen, Duitsland en Nederland geweest. Het verbaasde mij weer dat kennelijk de tourbussen in Nederland allemaal naar kinderdijk gaan bij Rotterdam. Door mijn bezoek aan Pella, Iowa weet ik nu dat daar de meeste windmolens staan. Zijn vrouw vond Amsterdam de mooiste en leukste stad die ze had gezien. Hij vond Budapest de mooiste stad en beide vonden Wenen te veel van het goede. Heb geen idee wat ze bedoelen omdat ik er zelf nog nooit ben geweest. Ze vertelde mij ook dat de watervallen nu een spektakel zijn omdat er zoveel regen gevallen is want normaal gesproken stroomt er niet zoveel water naar beneden. Het verbaasde mij al hoe druk het was maar nu begrijp ik waarom de mensen wilde het allemaal aanschouwen. Na een leuk gesprek gehad te hebben ben ik gaan eten bij Olive Garden (zoals gisteren aangegeven) en heb mijn pasta Alfredo gegeten. Ik maak het thuis ook wel eens maar hier smaakt de pasta Alfredo toch het best.

Voor de rest heb ik niet veel te melden omdat ik vandaag veel gereden heb en morgen heb ik ook weer een halve dag rijden voor de boeg. Morgen rij ik naar de staat Wisconsin ben weer benieuwd.

Wordt uiteraard weer vervolgd.

1. Karel:
    22 juni 2018
    Ondanks een flinke rit toch nog leuk.
  2. Jan Korte:
    22 juni 2018
    Hoi Monique toch nog mooie foto's kunnen maken ondanks dat het weer tegenzat, en weer je dagelijkse gesprekken gevoerd met div: mensen nu en tijdens je vakantie. Je begint nu af te zakken richting Chicago nog even door de Staat Wisconsin en hopelijk heb je dan weer mooi weer, geniet nog die paar dagen groetjes
  3. Johan:
    22 juni 2018
    leuke foto's weer Monique,fijne reis verder en groetjes weer he.