23 sept New York

24 september 2019 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag hadden wij de tour naar het vrijheidsbeeld en ellis island geboekt. Vanaf ons hotel zijn we gaan lopen naar Battery Park waar de boot zou vertrekken. Helaas had ik mij enorm vergist in de afstanden en realiseer ik me vaak niet dat andere mij niet kunnen bijbenen. Mijn vader had het er erg moeilijk mee gezien zijn situatie hebben wij het laatste stuk toch nog een taxi gepakt. Eenmaal aangekomen (we dachten dat we te laat waren) moesten we door de security check heen en werden onze tassen onderzocht. Toen wij voorbij de security check waren moesten we nog een kwartier in een tent wachten zonder airconditioning terwijl het boven de 30 graden was. Dit was zwaar vooral voor mijn vader die weer beroerd werd. Zijn handen begonnen te trillen en hij was zeiknat en moesten snel die warme tent uit. Toen we er eindelijk uit waren kwam mijn vader gelukkig weer bij maar het was weer even schrikken. Eenmaal op de boot in de wind voelde hij zich steeds beter worden de hitte werd hem gewoon teveel.

Eenmaal aangekomen op Liberty Island gingen wij het vrijheidsbeeld in. Maar de tassen moesten wel opgeborgen worden in een locker anders kwam je het vrijheidsbeeld niet in. En weer moesten wij door een security check want nu ging je het vrijheidsbeeld in. Hoe paranoia kun je zijn en hoe vaak moeten we door een security check heen lopen. Het begon mij wel op mijn zenuwen te werken want weer moest je in een rij staan. Ik had in mijn gedachte dat we na een uur weer terug in Battery Park zouden zijn maar dit was een illusie. Als je het vrijheidsbeeld en Ellis Island wilt bezoeken trek hier gerust een halve dag voor uit. Behalve dat het een toerist trapp is vind ik dat ze zijn doorgeschoten met hun security check. Maar helaas is het wel de wereld waarin wij leven.

Mijn vader wilde gebruik maken van de toiletten maar kon de heren toilet niet zo snel vinden. Naast de dames toilet was er wel een deur met een invalide bordje erop. Mijn vader zei ik ga wel even snel naar het invalide toilet maar je had zijn gezicht moeten zien toen hij de deur opende. De invalide toilet bleek een invalide lift te zijn maar zijn reactie was gewoon hilarisch.

Ondanks de lange wachttijden toch een hele leuke dag gehad, mijn ouders vonden het een geslaagde dag en daar doe ik het voor. Daarna heerlijk gegeten op Washington Square en dit was een mooie afsluiter van de dag. Wordt weer vervolgd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Keep Smiling:
    24 september 2019
    Monique je hebt het weer prachtig weergegeven! Maar je krijgt wel alle spanning over je heen.
  2. Johan:
    24 september 2019
    Hoi hoi nou dat was dus weer even spannend met je vader gelukkig is het uiteindelijk toch weer goed gegaan en mooie foto's bij het beeld!
    Groetjes weer van ons en fijne voortzetting van de vakantie.
  3. Danny:
    24 september 2019
    Haal even zo een bierpet voor pa, kan ie soms even een slok nemen, koelt ie van af! Veel plezier uiteraard nog en rustig aan met die oudjes! Groetjes. ✌🏼😉
  4. Debby:
    24 september 2019
    Weer even schrikken met je vader. Het is ook best wel vermoeiend en dan de hitte. Maar gelukkig
    is alles goed gekomen . Weer een mooi reisverslag van de dag Monique. Ga zo door en verder genieten met je ouders..