24 sept New York

25 september 2019 - New York City, Verenigde Staten

Vanmorgen hadden wij de taxi genomen richting Seaport om daar de watertaxi te pakken richting Brooklyn. Normaal loop ik deze afstanden makkelijk maar gezien mijn vader niet heel ver meer kan lopen vanwege een versleten heup nemen wij de laatste dagen toch steeds vaker de taxi. De metro pakken is natuurlijk ook een optie maar gezien de extreme drukte vinden wij een taxi prettiger en bovendien vallen de prijzen voor een taxi reuze mee als je dit moet vergelijken met Nederland. Mijn ouders moesten 38 euro betalen voor een taxirit vanaf Amsterdam sloten naar Schiphol een afstand van maar slechts 9 km. Hier in New York wat bovendien de duurste stad van de wereld is kost een zelfde rit 15 USD.

De watertaxi is een ideaal vervoermiddel in New York aangezien de hop on en hop off bussen behoorlijk afgeladen zijn. De watertaxi konden wij meteen nemen en binnen 5 minuten waren wij gearriveerd in Brooklyn. Brooklyn zijn ze helemaal aan het opknappen en het viel ons op dat de bouwstijl in Brooklyn anders was dan in Manhattan. Brooklyn wat voorheen Breukelen heette en in 1646 werd gesticht door Nederlanders die in dienst waren van de West-Indische Compagnie is tegenwoordig een hele leuke wijk geworden. Aangezien het rustiger is dan Manhattan voelde ik mij hier behoorlijk thuis. Wat een prachtige huizen allemaal gelegen tussen heel veel groen. Het valt ons überhaupt al op dat er veel parken in New York aanwezig zijn ze en dat ze druk bezig zijn om een balans te vinden tussen beton en groen.

Ik nam mijn ouders mee naar Williamsburg ter hoogte van Washington street. Hier kun je prachtige fotoś maken van de Williamsbrug, toen we de hoek om liepen konden we niet geloven wat we zagen. Honderden mensen stonden en lagen zelfs op de weg om het perfecte plaatje te schieten van de Williamsbrug. Kennelijk waren wij niet de enige die deze geweldige foto spot hadden ontdekt.

Ook valt het ons op dat New York een hondenstad is, behalve de mensen die flaneren over de straten flaneren ook de honden mee. De een nog mooier dan de ander en met de kop en staart in de lucht gedragen ze zich als hun baasje. Ongeveer elke 5 km vind je ook een hondenpark, de aantal hondenparken kunnen wij niet meer tellen maar het blijft leuk om te zien hoeveel plezier de honden met elkaar hebben.

Nadat wij Brooklyn hadden gezien namen we weer de watertaxi maar dan richting 42nd street ter hoogte van Time Square. Alleen de watertaxi ging zo ontzettend snel dat mijn moeder zeeziek was geworden van de hoge golven. Nu was het de volgende die onwel werd. Toen wij uiteindelijk van de boot afgingen voelde ze zich gelukkig wat beter.

Daarna zijn we nog naar time square geweest waar je over de hoofden kon lopen. Wat een extreme drukte met al die toeristen, desondanks blijft het erg indrukwekkend als je daar staat. Daarna hebben we lekker bij juniors gegeten een bekende restaurant keten met de lekkerste cheescake van de USA, en ik kan het weten. Dat was jammie jammie. Wordt weer vervolgd.

1. Keep Smiling:
    25 september 2019
    Monique het blijft leuk hoe je de gebeurtenissen weergeeft.
  2. Inka Cavaliere:
    25 september 2019
    Mooi he van die hondenoarken was mij ook al opgevallen.
  3. Johan:
    25 september 2019
    mooie foto's weer en ja die taxi's rijden daar op veel goedkopere benzine natuurlijk en de auto's kosten daar een fractie van hier in Nederland,nou op naar het volgende bezoek en de groetjes weer van ons.