25 sept New York

26 september 2019 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag bij het ontbijt kregen mijn ouders van de concierge een NY basebal pet en een sjaal cadeau omdat mijn vader altijd grapjes maakt. Ze wilde het eerst niet aannemen maar hij stond erop dat ze het accepteerde. Gelukkig hebben wij nog hele pakken stroopwafels meegenomen (om ze uit te delen) en hadden een pak stroopwafels aan de concierge gegeven. Hij was er erg blij mee en vertelde ons dat hij samen met zijn vrouw de koeken gaat opeten.

Het schema voor vandaag was een bezoek brengen aan Central Park, behalve gisteren middag hebben wij voornamelijk de bezienswaardigheden bekeken in het zuiden van Manhattan en de leuke trendy wijken zoals Greenwich Village, Soho en meatpacking district. De omgeving van Central Park was een gekkenhuis, de taxi chauffeur vertelde ons dat alles moet omrijden vanwege de bijeenkomst van wereldleiders voor de United Nations. Het viel ons ook op dat bij alle dure hotels zoals het Waldorf en Ritz Carlton de beveiligde personen autoś stonden van al onze staatshoofden. Ik kan je wel vertellen hoe belachelijk het is dat men van onze belastingcenten in zulke extreem dure hotels zitten, ik vind het allemaal één grote poppenkast en te schandalig voor woorden. Maar goed dit is de wereld waarin wij leven, een hele stad ligt plat omdat men moet vergaderen en ondertussen smelten de ijskappen en wordt het verschil tussen arm en rijk steeds groter.

Dit gezegd hadden wij een taxi genomen en hadden wij dit keer een aardige taxi chauffeur. De chauffeur kwam uit Burkina Faso dit ligt tussen Ghana en Mali. Hij vertelde ons als je een yellow cab wilt besturen in manhattan je per week 1000 usd aan de regering moet geven. Je moet jezelf inkopen en een taxi kopen, inclusief je vergunning en nog andere regels kost je 1 miljoen usd. Een bedrag dat een taxi chauffeur nooit van zijn leven kan neerleggen waardoor hij zijn hele leven vast zit aan de regering. Daar schrokken wij nogal van dat dit de regel is in NY.

Eenmaal in Central park kwamen wij een beetje tot rust want het was echt een gekkenhuis in Midtown. Behalve de bezienswaardigheden in central park zoals de Boathouse en de bow bridge zijn we nog naar het gedenkteken van john lennon gelopen. Tegenover het gedenkteken staat het appartementen complex "The Dakota Building" waar John Lennon woonde en voor de deur is doodgeschoten op 8 december 1980. het staat ons nog fris in het geheugen maar het is inmiddels al bijna 30 jaar geleden voordat hij voor zijn appartement werd doodgeschoten. Het schijnt dat yoko Ono tijdens john lennon zijn geboorte en sterfdag een kaarsje voor het raam zet uitkijkend op Strawberry fields. Yoko Ono heeft Lennons as uitgestrooid in Central Park, waar later het Strawberry Fields memorial is gemaakt een plek waar john lennon graag was.

Na een mooie dag gehad te hebben in central park hebben wij de avond afgesloten met een bezoek aan de musical de jersey boys. De jersey boys gaat over het leven van Franki Valli and the Four Seasons hoe ze bekend zijn geworden. De acteurs die dit speelde waren geweldig goed ze speelde alle hits van Franki Valli en de hoofdrolspeler had exact dezelfde stem als Franki Vali. Helaas mocht er geen fotoś gemaakt worden maar wij hebben genoten. Morgen verlaten wij helaas het prachtige New York en zullen wij onze reis gaan vervolgen richting Philadelphia. Wordt uiteraard weer vervolgd.

1. Keep Smiling:
    26 september 2019
    Weer fijn genoten begrijp ik.
  2. Debby:
    26 september 2019
    Weer goed verwoord jullie gezellige dag. Inderdaad gisteren hadden de elite een bijeenkomst in New York ook uit Nederland .
  3. Inka Cavaliere:
    Interessant verhaal😁
  4. Johan:
    26 september 2019
    Hebben jullie ook weer gezien en een fijne dag gehad en we wensen jullie een fijne verdere reis en groetjes weer.
  5. Ilona:
    26 september 2019
    En niemand onwel geworden deze dag😃
    Fijn dat jullie zo genieten samen, vooral mee doorgaan!
    Xx