26 sept Philadelphia

27 september 2019 - Philadelphia, Pennsylvania, Verenigde Staten

Vandaag zijn wij vertrokken uit het mooie New York naar de stad Philadelphia "the brotherly love city" en bekend van de film Rocky met Sylvester Stallone. Onze taxi rit duurde 1 uur en 10 minuten en we hadden geluk omdat de taxi chauffeur er alles aan deed om ons op tijd op de juiste plek te krijgen, de autoverhuurmaatschappij Alamo waar wij onze huurauto gingen ophalen. Alles ging voorspoedig en we hebben een prachtige huurauto gekregen dit keer een Jeep Cherokee waar gelukkig de hutkoffers van mijn ouders in paste. Zoals eerder gezegd is New York op dit moment een vesting vanwege de bijeenkomst van alle regeringsleiders voor de VN. Gelukkig had ik een hotel geboekt ter hoogte van 8th street en het VN gebouw is gevestigd op 42nd street. De taxi chauffeur had aangegeven dat hij er 3,5 uur over had gedaan om vanaf de luchthaven JFK naar New York te komen, waren wij blij dat wij New York uit gingen.

Onderweg naar Philadelphia reden we helaas een file fuik in waardoor wij vertraging hadden opgelopen. Daardoor waren wij later aangekomen dan gepland en hadden wij niet veel tijd meer over om Philly te bezichtigen. Toen wij incheckte in het hotel bleek mijn ouders een invalide kamer gekregen te hebben. Mijn vader loopt ook behoorlijk mank en men dacht meteen laten wij hem deze kamer geven. IK moest hier wel even om lachen. Ook blijkt de kamer een kamer voor doven en slechthorende zijn nou dat komt goed uit want ik moet ze altijd alles dubbel vertellen. Na ingecheckt te zijn in ons hotel gingen wij Philly in.

Ik zag dat er geen rij stond voor de liberty Bell en zei tegen mijn ouders dat wij beter nu de bel kunnen bekijken dan morgen. Morgen verwacht ik lange rijen en dan hebben wij het in ieder geval gezien. De museum was gratis en de liberty bell ook. Voor degene die niet weten wat de liberty bell is, de klok of bel is een van de bekendste symbolen van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog en staat bekend als symbool voor de vrijheid in het algemeen. Volgens de overlevering werd de klok op 8 juli 1776 geluid om de burgers van Philadelphia samen te roepen voor het voorlezen van de Declaration of Independence. Wij nuchtere Hollanders hebben dan wel naar de bel gekeken maar wij waren niet echt onder de indruk maar we kunnen deze wel van ons lijstje afstrepen. Daarna begon het te regenen en zijn we uit eten gegaan in een geweldig goed restaurant één of andere brewery waar ze hun eigen bier brouwen. Het grappige is dat ze hier aan het Duitse oktoberfest doen met heerlijke Duitse gerechten. Mijn vader heeft een aantal biertjes uitgeprobeerd en we hebben alle 3 zo goed gegeten dat wij meteen een reservering hebben gemaakt voor morgen avond.

Alleen wat ons opvalt is dat er veel daklozen zijn in Philadelphia, in New York hebben wij ze amper gezien. Ook hadden wij het gevoel in New York dat je veilig over straat kon lopen want het was overal gezellig druk en er was genoeg blauw op straat. Toen wij vanavond uit het restaurant kwamen liepen er allerlei rare figuren rond op straat. Ik zei al tegen mijn ouders laten wij maar snel doorlopen want ik vind het hier niet zo prettig. Een paar straten verderop stond er voor een cafe een grote groep politiemensen, ze stonden buiten naar een belangrijke American Footbal wedstrijd te kijken. Ik raakte met ze in gesprek en vroeg aan ze of het veilig genoeg was om over straat te lopen. Ik kreeg als antwoord dat er overdag niks aan de hand is maar dat je na middernacht niet meer hier veilig over straat kan lopen. Er lopen teveel gekken rond die in het gekkenhuis thuis horen vertelde de politie ons. Maar door allerlei privacy wetten (heel herkenbaar) lopen er meer buiten dan binnen het gekkenhuis. Ook zijn vele daklozen verslaafd aan drugs voornamelijk heroine en een andere drugs zoals methadon. De agent vroeg aan ons in welk hotel verblijven jullie? Toen ik zei dat we in de Fairfield zitten begon de agent ons verhalen te vertellen over het pand waar nu het hotel gevestigd is. Waar wij nu verblijven was vroeger een drugs en hoeren pand en ze hebben hier veel lijken naar buiten moet dragen. Ik zei tegen de agent bedankt voor de informatie maar ik weet niet of ik deze informatie had willen horen. Hopelijk slaap ik vanavond toch nog lekker. Wordt weer vervolgd.

1. Keep Smiling:
    27 september 2019
    Monique dus duidelijk, dat in de USA ook niet alles perfect verloopt. Maar jullie genieten gelukkig toch!
  2. Johan:
    27 september 2019
    Ha ha mooie plek heb je uitgezocht Monique een voormalig hoerenpand en wel fijn voor de 2 oudjes dat ze in een invalide en dove kamer zaten na al die biertjes die je vader had gedronken ha ha!nou leuk verhaal en op naar de volgende en groetjes weer van ons!
  3. Inka Cavaliere:
    🤣🤣🤣🤣
  4. Bianca:
    27 september 2019
    Super leuk om je verhalen te lezen! Hoop dat je goed hebt geslapen in t hotel 😂 Veel plezier met elkaar!