27 sept Philadelphia

28 september 2019 - Philadelphia, Pennsylvania, Verenigde Staten

Vandaag hebben wij bijna alle bezienswaardigheden van Philadelphia gezien. Wij zijn begonnen in het Historic District. Wat veel mensen niet weten is dat tussen 1790 en 1800 Philadelphia ooit de hoofdstad was van de VS. Hier werd de Amerikaanse Onafhankelijkheidsverklaring ondertekend. Historische gebouwen als de Independence Hall, het Liberty Bell Center en het stadhuis van Philadelphia herinneren aan het rijke verleden van de stad.Dit was ook duidelijk zichtbaar het is alleen erg jammer dat ze moderne gebouwen erom heen hebben gebouwd waardoor de charme verloren gaat. Ook werd er in Philadelphia de eerste en tweede bank van de USA gebouwd. Het Historic District is niet al te groot en na 1,5 uur hadden wij het gezien. De volgende bezienswaardigheid was Pennś Landing een gebied langs de Delaware River, de naam herdenkt aan de landing van William Penn, de stichter van Pennsylvania in 1682. Helaas waren er veel leuke eettentjes dicht omdat het zomerseizoen voorbij is. Er was helaas niet veel te zien. Op een gegeven moment kwamen wij 2 Schotten tegen en we raakte in gesprek. Ze hadden een week New York geboekt en waren met de trein de Jersey Transit 1 dag naar Philiadelphia afgereisd en dit maar voor 20 USD per persoon. Ze hadden ook naar de bekende Amtrak gekeken maar een ticket koste 140 USD per persoon. Dus het advies was om ooit de Jersey Transit te nemen als je vanaf NY een dag toer wil doen. Zij vonden net zoals wij Pennś Landing tegenvallen het was vergaande glorie. Dit was mijn 2de bezoek aan Philadelphia en het is er zeker niet veiliger op geworden. Maar wat een verschil met New York waar je je altijd veilig voelde. Ik hoef hier niet meer naar toe, overdag is het veilig maar in de avonduren komt al het uitschot naar buiten. Ongelofelijk dat de politie hier niet tegen optreedt. Ik ben blij dat ik morgen weer lekker de natuur in ga, wij hebben een tour geboekt bij de amish we kijken er erg naar uit. Wordt vervolgd.

1. Keep Smiling:
    28 september 2019
    Monique je hebt alles weer duidelijk gemaakt.
  2. Johan:
    28 september 2019
    nou dan maar weer morgen een goede reis naar de tijd terug he,alhoewel er verleden week een paard en wagen was aangehouden met 2 Amish erin en die sloegen op de vlucht en in de wagen lagen blikjes bier en een stereo installatie,die 2 hadden teveel op ha ha dus niet iedereen bij die mensen houden zich aan de tradite zo te zien!
    Groetjes weer !
  3. Debby:
    28 september 2019
    Ik leer een hoop van je mooie verhalen.
  4. Stef:
    28 september 2019
    Mooie verhalen en een geweldige belevenis om met je ouders te kunnen doen.
    Neem ze ook eens mee naar de mooiste stad van Nederland Utreg
  5. Monique:
    30 september 2019
    Bedankt weer voor jullie leuke reacties, en ja Stef Utrecht zijn wij ook heel vaak geweest ha ha.