29 sept Winchester

30 september 2019 - Winchester, Virginia, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn wij vroeg vertrokken richting Winchester. Winchester heb ik als een tussenstop geboekt omdat anders de afstanden te groot worden. Er is hier niet al te veel te zien behalve het huis van Patsy Cline een country zangeres waar wij morgenochtend nog naar toe gaan.

Maar na 1,5 uur gereden te hebben zijn wij gestopt in Gettysburg. Toevallig was er een open dag van de brandweer en dit kwam natuurlijk erg goed uit voor mijn vader. Die kon hierdoor mooie foto’s maken van de brandweer voertuigen. Uiteraard hebben wij met een brandweer man gesproken en die vertelde ons dat bijna alle brandweermannen en vrouwen in de kleine dorpen vrijwilligers zijn. Hij vertelde ons dat de jongelui tegenwoordig niet meer bij de brandweer willen werken en dat ze al binnen een zeer korte tijd 50.000,00 usd willen verdienen. Ze melden zich niet meer aan vandaar dat ze op vrijwilligers basis werken want anders zou er geen brandweer meer bestaan. Na ons gesprek met de brandweer zijn wij vertrokken naar Gettysburg National Military Park, Gettysburg staat bekend om de Slag bij Gettysburg (1, 2 en 3 juli 1863) en was de grootste veldslag van de Amerikaanse Burgeroorlog. Ondanks het te lang geleden is was een bezoek toch erg indrukwekkend want meer dan 23.000 soldaten hebben tijdens deze slag het leven verloren.

Na ons bezoek aan Gettysburg zijn wij doorgereden naar Harpers ferry National historic park. In de Amerikaanse Burgeroorlog lag Harpers Ferry op een strategische locatie aan een spoorlijn op de grens tussen Noord en Zuid en vervulde het diverse malen een rol als sleutelplaats in deze oorlog. Op 16 oktober 1859 leidde de radicale abolitionist John Brown een aanval op een arsenaal in Harpers Ferry en hij hoopte wapens buit te maken om daarmee slaven in het zuiden te bewapenen en zo een opstand te ontketenen.Dit mislukte en Brown werd door de staat Virginia berecht voor hoogverraad, ter dood veroordeeld en opgehangen in het nabijgelegen Charles Town. Ook kun je vanaf Harpers ferry ontzettende mooie trails lopen en de natuur is hier adembenemend mooi. Wij hebben vandaag veel geleerd over de Amerikaanse geschiedenis en hebben een ontzettend mooie dag gehad. Morgen hebben wij een drukke dag voor de boeg, wij zullen stoppen bij twee oude kleine stadjes en een bezoek brengen aan Natural Bridge. Wordt weer vervolgd.

1. Keep Smiling:
    30 september 2019
    Monique leuk voor je vader, dat hij bij de brandweer terecht kon. Hij zal wel veel fotograferen!
  2. Johan:
    30 september 2019
    veel geschiedenis daar en weet je dat het Nederlandse eiland St Eustatius als eerste Amerika heeft erkent?dat is ook leuk voor de geschiedenis van Amerika dat zo'n klein eiland dat als eerste deed!Groetjes weer en goede reis.
  3. Debby:
    30 september 2019
    Goed verslag van jullie dag. Ben ook weer ietsje wijzer geworden.😁
  4. Danny:
    30 september 2019
    Blij dat jullie het naar jullie zin hebben! Thx voor de gedetailleerde verslagen. Leest lekker weg. Veel plezier nog. Groetjes!
  5. Jan Korte:
    1 oktober 2019
    Een reactie van mijn kant, allereerst hebben we een geweldige chauffeur die ons bijna blindelings naar diverse en bijzondere plaatsen leid, wij genieten met volle teugen van onze reis door een gedeelte van Amerika en kijken uit naar onze volgende bestemming
  6. Monique:
    1 oktober 2019
    Bedankt voor al jullie reacties en pa leuk om te lezen dat ik een geweldige chauffeur ben ha ha